Hrvatska turistička zajednica i ove godine predstavlja hrvatsku nautičku ponudu u sklopu Međunarodnog nautičkog sajma, koji se u Parizu održava od 2. do 10. prosinca. Riječ je o jednoj od najznačajnijih sajamskih nautičkih manifestacija u ovom dijelu Europe, koju svake godine posjeti više od 200.000 posjetitelja i tijekom koje se na više od 130.000 četvornih metara prostora predstavlja 700 izlagača i 1.000 brodova. Ove je godine sajam i hrvatski štand obišao direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić, koji je tom prilikom sudjelovao i na specijaliziranoj SELL Croatia poslovnoj radionici. U pratnji direktora Staničića hrvatski su štand obišli i veleposlanik RH u Francuskoj Nj.E. Filip Vučak te direktorica predstavništva HTZ-a u Francuskoj Danijela Mihalić Đurica.
„Ovu smo radionicu organizirali s ciljem još snažnijeg predstavljanja potencijala koje Hrvatska ima kao jedna od najboljih nautičkih destinacija na Mediteranu, odnosno kako bi se izravno omogućila suradnja zainteresiranih hrvatskih i francuskih partnera. Tako je ova radionica prije svega bila namijenjena marinama, charter kompanijama, putničkim agencijama specijaliziranima za nautički turizam i ronilačkim centrima, a okupila je ukupno 13 hrvatskih sudionika te oko 60 francuskih agencija, turoperatora i novinara. U organizaciji radionice sudjelovale su i kolege iz Hrvatske gospodarske komore jer je proizvod nautike jedan od segmenata po kojima Hrvatska spada u sam vrh najboljih destinacija“, izjavio je direktor Staničić.
Novi letovi iz Francuske
Direktor Staničić u Francuskoj se susreo sa direktorom međunarodnog razvoja aviokompanije Volotea, Edom Frairtom koji je rekao da će Volotea u 2018. godini imati 300 linija koje povezuju 78 europskih gradova u 13 država.
„Volotea predstavlja najbrže rastuću aviokompaniju na francuskom tržištu kojoj je Hrvatska jedna od ključnih destinacija, a to pokazuje i porast sjedala prema hrvatskim destinacijama za čak 44 posto u 2018. godini. Konkretnije, riječ je o čak šest novih aviolinija, dok će se iz Francuske u 2018. otvoriti dvije nove zračne linije i to na relaciji Nice-Split te Nantes-Pula, čime će ovaj hrvatski grad po prvi put biti povezan s Francuskom u organizaciji aviokompanije Volotea“, poručio je direktor Staničić, dodavši kako se također razgovaralo o potencijalima u sljedećim godinama te otvaranju novih linija za Rijeku, Pulu, Zadar i/ili Zagreb, kako iz Francuske, tako i iz drugih europskih baza.
Direktor Staničić susreo se s francuskom direkcijom kompanije Germania, koja je ove godine uvela redovnu liniju iz Toulousea za Dubrovnik, a iz koje također najavljuju nove linije iz Francuske za Hrvatsku. Pozitivna kretanja za Hrvatsku na francuskom tržištu potvrdio je i Olivier Albahary, generalni direktor Globasialora, svjetskog lidera u online iznajmljivanju brodova. Kako je rekao Albahary, Hrvatska se u ponudi pojedinih specijaliziranih organizatora ocjenjuje jednom od najatraktivnijih i najbolje prodavanih nautičkih destinacija i to ispred destinacija kao što su Francuska, Italija ili Grčka. Veliki interes za Hrvatsku te daljnje širenje produkcije najavljuju i predstavnici Thalasso Numero1 i OVoyages, najznačajnijeg francuskog turoperatora specijaliziranog za wellness turizam, a koji u idućoj godini najavljuju dolazak u Hrvatsku.
Tijekom 2017. godine u Hrvatskoj je ostvareno više od 540.000 dolazaka Francuza, što predstavlja porast od 9 posto te rekordnih 2,1 milijun noćenja, što je porast od 5 posto u odnosu na prošlu godinu. Ostvarena su i značajna povećanja u selektivnim turističkim oblicima turizma, koji znatno pridonose povećanoj turističkoj potrošnji. Tako je primjerice u segmentu nautičkog čartera u 2017. godini ostvaren porast dolazaka francuskih turista za 11 posto, odnosno ostvareno je 6 posto više noćenja, što je zasigurno posljedica i sustavnog predstavljanja nautičke ponude na najvećim nautičkim i međunarodnim festivalima maritimne baštine. Vesele i ostvarena povećanja u razdobljima pred i posezone te u regijama u kojima dosad Francuzi nisu bili prisutni u velikom broju, a što se prije svega odnosi na kontinentalne županije ili na Zagreb, koji se definitivno na francuskom tržištu nameće kao nezaobilazna city break i europska kulturna metropola.