Dokapitalizacija Agrokora u istom iznosu koliko mu treba za čitav Mercator, refinanciranje Mercatorova duga te blagoslov antimonopolnih agencija ključne su tri stvari koje Ivici Todoriću nakon konačnog potpisivanja kupoprodajnog ugovora za “najboljeg susjeda” obećavaju dugo i vruće ljeto.
Impozantne brojke
Agrokor je s potpisom kupoprodajnog ugovora platio 10% iznosa, odnosno 20 milijuna eura za 53,12% Mercatora (od 240 mil. ¤), a do okončanja posla na čelu kompanije ostaje trenutačna uprava. O planu i programu poslovanja budućeg najvećeg maloprodajnog lanca u središnjoj i istočnoj Europi ovisi, naime, i reprogram 1,1 milijardu eura teškog Mercatorova duga, o kojemu će s bankama u suradnji s Agrokorom pregovarati sadašnja uprava Mercatora na čelu s Tonijem Balažičem. Da bi financirao kupnju čitavog Mercatora (transakcija za prvi dio posla trebala bi biti zaključena ujesen!), Agrokor paralelno mora raditi i na dokapitalizaciji koja će ga u korist EBRD-a, Blackstonea i One Equity Partnersa, koji su i potpisnici obvezujuće ponude za Mercator, stajati 30% vlasničkog kapitala kompanije. To je i u duhu Todorićeva obećanja o preuzimanju Mercatora “equityjem”, a ne kreditima. Već su i same brojke od oko 7 milijardi eura prihoda te 60.000 zaposlenih budućeg megatrgovca u regiji impozantne. No prema procjenama privatnog konzultanta Drage Munjize, impozantno je i da o Konzumu i Mercatoru u devet država u kojima posluju ovisi oko 3000 dobavljača više od 25.000 artikala u supermarketima (od svježe hrane, voća i povrća, pakirane hrane, neprehrane, kozmetike, novina, CD-a, kućanskih aparata i inih proizvoda…), potom i prijevoznika, servisera aparata u dućanima, leasing kuća, IT tvrtki, marketinških i PR agencija, pravnika i javnih bilježnika.
– Apsolutno svi rade s maloprodajom, pa možemo reći da u Hrvatskoj barem milijun ljudi ima vezu s Konzumom u nekom smislu - ili su zaposleni u Konzumu ili su mu dobavljači proizvoda i usluga, kupac u VELPRO-u (kafići, restorani, hoteli, mali privatni dućani...). A ako govorimo o regiji od 25 milijuna ljudi, onda ih je barem 5 milijuna zaposleno u tvrtkama koje dobavljaju proizvode ili usluge Agrokoru i Mercatoru – tvrdi Munjiza. Čitave industrije rade, naime, za njih u obje države. K tome, zna li se da je Agrokor gdje god je preuzimao tvrtke, od Fricoma, Ideje ili Dijamanta u Srbiji do Sarajevskog kiseljaka u BiH, višestruko dizao njihove prihode i tržišne udjele, ulagao u najsuvremenije tehnologije, brendove, konkurentnost i nova zapošljavanja..., gradeći i dugoročni partnerski odnos s proizvođačima i dobavljačima, njihov će se broj iskorakom i na treća tržišta još više povećati.
Višestruka sinergija
Agrokorov posao stoljeća pritom ne podrazumijeva samo preuzimanje Mercatora.
Sa stopostotnim vlasništvom teškim 452 milijuna eura dobiva i Mercatorove tvrtke Modianu, Tehniku, Intersport, Getro i Rodu (koje su već pripojene osnovnim društvima Mercator), lanac benzinskih postaja M-Energija, turističku tvrtku M-Holidays, više od 200.000 korisnika Pika kartica... te je jasno da će se sinergija dvaju lanaca i multiplicirati i gotovo na svim tržištima Agrokoru omogućiti ulaz u više segmenata prodaje. Uostalom, Agrokor je odnedavno i sam krenuo u biznis s benzinskim postajama i s turizmom. Jake Agrokorove prehrambene tvrtke i brendovi u Hrvatskoj i regiji s Mercatorom će dobiti još veći zamah, konkurentnost i osiguranje plasmana, pri čemu je i Getro apsolutna prilika za veleprodaju u prehrambenom biznisu i distribuciji.
>> Osam glavnih tvrtki ostvaruje više od 75% Agrokorova prihoda
>> Srbija šokirana kupnjom Mercatora: Postajemo hrvatska kolonija