Drugi dan ovogodišnjeg New Europe Marketa obilježen je raspravama o novim tehnologijama, oživljavanju starog sadržaja, sretnim Spužva Bobom Skockanim u društvu sa sudionicima, sretnim satom uz koktele Hendrick's Gina te ekskluzivnom najavom tijekom partija u starom gradu.
Dan je započeo VIACOM pauzom za kavu tijekom koje su posjetitelji NEM-a imali priliku družiti se s pravim Spužva Bobom Skockanim, koji je izvukao mnogo emocija na NEM-ovoj terasi.
Puna je panel-soba iščekivala prvu temu dana – Koliko smo odmaknuli s monetizacijom OTT-a. Scott Roxborough iz The Hollywood Reportera moderirao je zanimljivu raspravu među svojim gostima: Draženom Mavrićem (predsjednikom uprave, Nova TV), Nikolom Francetićem (predsjednikom odjela za sadržaj, medije i odašiljanje, Telekom Austria Group) i Geraldom Biartom (Director of Multi-platform Products and Business Development, VIACOM International Media Networks).
Mavrić je istaknuo da je televizija u Hrvatskoj i dalje najjači medij i da je OTT u Hrvatsku ušao upravo kroz OYO-uslugu koju nudi Nova grupa. Zapreke koje uvijek postoje većinom su rezultat domaćeg proizvoda i pokušaja njihove distribucije na većem tržištu. Biart je rekao da VIACOM ima mnogo iskustva na svim platformama, s obzirom na to da aktivno slijede različite dimenzije: od linearne televizije do OTT-a. OTT je opisan kao fleksibilan i vjerodostojan, a sudionici panela zaključili su da će OTT ostati među prvacima u ovoj industriji.
Je li DTH spreman za izazov OTT-a aktivno se bavio temama sličnima prošlomu panelu, ali s fokusom na satelite i satelitske tanjure, odnosno jesu li oni spremni za OTT-platforme. SAD je vodeća zemlja u distribuciji OTT-a, a današnje je tržište dominirano servisima poput Netflixa, Amazona, Hulua i sličnih platformi. Chris Dziadul (suosnivač i vlasnik Broadband TV Newsa) ispitivao je svoje goste o mogućnosti distribucije OTT-sadržaja kroz DTH-platforme te bi li bilo interesa za taj način.
Stanislav Georgiev, predsjednik odašiljanja u Telekom Austria Grupi, izjavio je: „Netflix je dosadan za DTH-platforme čisto iz razloga što pružaju stare serije i filmove. Primjerice, Pickbox je predivno složena kompilacija i čestitam što ste je uspjeli napraviti relevantnom što se tiče sadržaja kombinirajući je s klasicima. Ako na tržište dođe nešto relevantno s ogromnom količinom sadržaja, mi kao operatori ćemo se potruditi dostaviti to našim klijentima. No, ako nije relevantno, nema ni potrebe za time.“
Apostolos Triantafyllou, Senior Vice-President of Sales for DACH, CE Europe, Israel, Caucasus and Central Asia of Eutelsat, istaknuo je da klijenti često hvale OTT, ali današnji se trendovi većinom fokusiraju na bolju kvalitetu. Sateliti imaju važnu ulogu ovdje, prvenstveno jer klijenti ne mare kako će dobiti sadržaj – a ako se ne brinu za to, promet sadržaja trebao bi biti baziran na pouzdanim i bržim načinima dostave. „Spremni smo dostavljati OTT, i jedino mi to možemo“, zaključio je Triantafyllou.
Nakon stanke za kavu koju je sponzorirao dijamantni sponzor NEM-a, Eutelsat, došlo je vrijeme da se čuje nešto više o misterioznom filmu koji je podignuo mnogo prašine na Tribeca filmskom festivalu. „Houston, imamo problem!“ režirao je Žiga Virc uz pomoć Boštjana Virca, vlasnika Studija Virc, a zainteresirao je i Hanku Kastelicovu, izvršnu direktoricu dokumentarnih filmova za HBO Europu. Glavna ideja filma bila je osmisliti zanimljivu priču i pozabaviti se pitanjima poput toga kako mediji funkcioniraju, kako se ljudi nose s različitim informacijama, ali najvažnije pitanje bilo je gdje je granica između stvarnosti i fikcije.
Diskusija Pod pritiskom bila je posvećena digitalnom svijetu. Dave Alpert, stručnjak British Telecoma moderirao je panel pitanjima i odgovorima koji su prvenstveno zanimali okupljene. Regionalni direktor Cisco Systemsa, Jeremy Maddocks; direktorica nabave sadržaja Telekoma Slovenije, Irena Battelino te direktor prodaje i razvoja poslovanja Accedo.TV-a, Dirk Lüders, fokusirali su raspravu na izazove koje im tržište svakodnevno postavlja.
Maddocks je kao dugogodišnji prijatelj NEM-a istaknuo ovo događanje kao jednu od najboljih konferencija gdje se može naučiti nešto novo uz opuštanje i druženje s kolegama na prekrasnoj lokaciji dokazujući položaj New Europe Marketa kao vodeće konferencije u regiji Središnje i Istočne Europe.
Konferencijski dio dana završio je iznimnom i intimnom raspravom Reboot, Remake, Revival – oduzimaju li mjesto novim idejama na terasi NEM-a 2016. Na prekrasnoj su lokaciji Aaron Heslehurst, Peter Naderman, direktor Nadcon filma te Sara Johnson, izvršna producentica i direktorica odjela za koprodukciju i igrani sadržaj Keshet UK-a vodili zanimljivu diskusiju o starim koncepcijama u novom ruhu.
Na primjeru svoje popularne serije „Most“, Naderman je objasnio interesantni proces razvoja iste koncepcije u drugim zemljama. Naderman i Johnson svakako su se složili da je oživljavanje sadržaja uvijek poželjno, ali samo ako prenose ideju i osjećaj originala.
Slovenska produkcijska kuća i tehnički partner NEM-a 2016, Temma-X, počastio je sudionike sretnim satom uz malu pomoć osvježavajućih koktela Hendrick's Gina, a predstavili su i novi pristupačni gadget za virtualnu realnost.
Dan je zaključen u dubrovačkom starom gradu, u prekrasnom klubu Lazareti, gdje je VICE ne samo održao parti za pamćenje nego i pružio okupljenima ekskluzivnu informaciju. VICE-ova izvršna direktorica za Srbiju, Dimitra Kontogianni, tako je najavila da će se VICE uskoro proširiti u našoj regiji te će biti dostupan u gotovo svim balkanskim zemljama s lokalnim redakcijama i sadržajem.