hrana i piće iz hrvatske

Više od 30 milijuna zadovoljnih potrošača proizvoda iz Agrokora

Belje
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL
1/5
31.12.2018.
u 09:13

Tvrtke u sastavu koncerna na tržištu su “cijelu vječnost”: Jamnici je 190, PIK-u Vrbovec 80, Ledu 60 godina...

Agrokor je najveća kompanija u Hrvatskoj i jedna od najjačih kompanija u jugoistočnoj Europi, a ako se samo kao parametar usporedbe uzme otkup i prodaja ukupne hrvatske poljoprivrede koja je u 2016., primjerice, iznosila malo više od 7 milijardi kuna, ispada da je Agrokor sa svojim prihodom gotovo sedam puta veći od svega onoga što se proizvodi u hrvatskom agraru u kojem je samo više od 150.000 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva i ogroman broj tvrtki i obrta.

Agrokor je najveća kompanija u regiji Adria, koja obuhvaća vodeće proizvođače hrane i pića i vodeće subjekte u maloprodaji i veleprodaji u srednjoj i istočnoj Europi, a Hrvatska, Srbija, Slovenija i Bosna i Hercegovina su mu primarna tržišta. Uz njih, poslovanje na tržištima u okruženju te na više od 45 izvoznih tržišta omogućuje obuhvat više od 30 milijuna potrošača. Izravni utjecaj koji Agrokor ima na ukupno gospodarstvo enorman je samo kroz poslovanje kompanija u sustavu Agrokora, od Konzuma koji je najveći trgovac i ima tržišni udio preko 20 tržišta, do velikih prerađivačkih kompanija koje su svaka apsolutni lider na regionalnom tržištu, bez obzira na to radi li se o Jamnici, Ledu, PIK-u Vrbovec... Neizravan utjecaj koncerna je ogroman, a ogleda se na sve dobavljače roba i usluga, dobavljače tih dobavljača, ostale trgovačke lance, veleprodaju i maloprodaju, ugostiteljstvo.

Uložene milijarde

Trebalo bi promatrati i povijesni doprinos razvoju pojedinih djelatnosti, ogromnim ulaganjima u tehnologiju koja uvijek sa sobom vodi i uvođenju novih znanja, vještina, inovacija, izgradnju stručnjaka, a Agrokor je rasadnik kvalitetnih kadrova i za ostale hrvatske kompanije.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

U poljoprivredi su Belje, Vupik, PIK Vinkovci znatno pridonijeli razvoju konkurentne poljoprivredne proizvodnje u Hrvatskoj, i predvodnici su svih novih tehnoloških rješenja i stvaranja kvalitetnih lanaca dobave. U poljoprivredu Agrokora uložene su milijarde kuna da bi se podigla na sadašnju razinu konkurentnosti u proizvodnji mlijeka, mesa, vina, maslinova ulja, povrća i dr. Bez takvih ulaganja poljoprivredna proizvodnja imala bi minimalne šanse opstanka. A svatko tko je te kapacitete vidio, može samo odati priznanje što je sve napravljeno u Baranji, Vukovaru, Istri, dolini Neretve itd.

Bez Agrokora nema konkurentne hrvatske poljoprivrede u užem i širem smislu.

Najvažnije operacije Agrokora u poljoprivredi smještene su na krajnjem istoku Hrvatske, u Baranji i Srijemu, gdje se obrađuje ukupno više od 30 tisuća hektara poljoprivrednog zemljišta. Strategija u ratarstvu usmjerena je prije svega na proizvodnju roba koje su bitne komponente stočne hrane, a kojima se osigurava godišnja proizvodnja ogromnog broja utovljenih svinja, junadi, krava i dr.

Proizvodnja tovljenika završava u  proizvodnji i preradi PIK-a Vrbovec, a onda kroz gotove proizvode i na policama maloprodajnih lanaca Hrvatske i dijelom u izvozu. Od ulaska u djelatnost poljoprivrede 2005. godine Agrokor je, temeljem vrlo jasne strategije razvoja poljoprivrednih kompanija, započeo snažan investicijski ciklus.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Prve investicije bile su u najmoderniju poljoprivrednu mehanizaciju, čime su stvoreni tehnički preduvjeti za primjenu najmodernijih načina obrade tla, što jedino omogućuje postizanje rekordnih prinosa. Danas se u Agrokorovu ratarstvu koristi i najmodernija tehnologija precizne gnojidbe, kojom se ne samo optimiziraju troškovi proizvodnje već se i čuva ekološki sustav u ratarstvu. U području stočarstva, Agrokor je investirao u izgradnju cijele piramide u proizvodnji svinja, što znači da je izgradio nukleus farme, reprodukcijske farme, kao i farme za tov svinja. Kupnjom najbolje svjetske genetike, kao i ugradnjom vrhunske tehnologije u sve farme te stalnim ulaganjem u znanje ljudi.

Agrokorove tvrtke u ovom segmentu danas čine blizu 40 posto ukupne proizvodnje tovljenika u Hrvatskoj i to po konkurentnim cijenama. Nadalje, Agrokor je intenzivno ulagao u govedarstvo, prvenstveno u farme mliječnih krava. Kontinuirano se ulagalo u povećanje kapaciteta i proizvodnju svježeg ABC sira kao i polutvrdog sira, pri čemu se danas više od 50 posto proizvodnje ABC sira izvozi i to ne samo u regiju, odnosno susjedne zemlje već i u daleke zemlje kao što su Koreja, arapska tržišta i druge. Nadalje, kontinuiranim ulaganjem u razvoj i investiranjem u opremu Agrokor je uspio među prvima doći do vrhunskog proizvoda, tradicionalnog baranjskog kulena, koji nosi oznaku zaštićenog zemljopisnog porijekla u skladu s europskim standardima te se tako zaštićen proizvod odlične kvalitete danas priprema za izlazak na tržište EU.

Dodana vrijednost

Ovdje je prije svega u fokusu izvoz proizvoda visoke dodane vrijednosti, koji je snažno diferenciran od ostatka konkurencije i time očekuje uspješno pozicioniranje na europskom tržištu. Jedno od najvećih područja investicija Agrokora u poljoprivredi svakako je vinogradarstvo i vinarstvo.

Agrokor je danas u poljoprivredi najveća i po rezultatima zasigurno vodeća kompanija u Hrvatskoj. Za postizanje ovog rezultata bile su potrebne intenzivne i promišljene  investicije. Agrokor pri tome nije zanemario ulaganje u znanja i vještine ljudi jer je poljoprivredna proizvodnja danas, više no ikad, ovisna o znanju u primjeni tehnologije.

Pogledajte video: Ročište o Agrokoru

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije