Startup Cidrani, jedan od timova iz zagrebačkog BIRD inkubatora, prvog hrvatskog prostora namijenjenog rastu timova i projekata koji se bave i umjetnom inteligencijom i strojnim učenjem, zatvorio je svoj prvi krug ulaganja dosegnuvši vrijednost od tri milijuna eura. To je, kažu, tek početak njihova poduzetničkog puta. Osnivači Cidranija Nika Pintar i Bruno Balen imaju viziju svaku hranu učiniti superhranom, a BIRD-u su se pridružili kako bi nadogradili svoj well-being koncept izgradnjom tehnološke platforme za personaliziranu prehranu temeljenu na umjetnoj inteligenciji. Cidrani postoji od lani, a usred korona krize na tržište su plasirali svoje prve proizvode.
Za blagostanje kupaca
– U posljednjih godinu i pol skupili smo znanje i iskustvo i sad radimo na pripremi za razvoj platforme, a nakon ove investicije od 300.000 eura vrijednost startupa je procijenjena na tri milijuna te se pripremamo za idući investicijski ciklus do siječnja, vrijedan milijun i pol eura. Naš investitor je angel investor, u pitanju je privatna investicija, a ne fond. Jedan od ciljeva nam je oformiti i prvu banku živih kultura, a uz tim mladih stručnjaka i uz znanstveni pristup i analizu nastavljamo Cidranijev cilj u postizanju blagostanja naših kupaca – otkriva Bruno Balen, ističući da su jedan od desetak startupa u svijetu koji ide u tom pravcu.
Cilj im je da upravo Cidrani bude jedan od predvodnika pete industrijske revolucije, a u području hrane prvi su krenuli s tim. Trenutačno su Cidrani proizvodi prisutni na 250 lokacija, imaju i web shop, a kroz tjedan dana na tržište će lansirati svoj 25. proizvod. Proizvode organski jabučni ocat, med, fuzije kokosovog ulja i maslaca... Posljednje su predstavili svoju verziju napitka kombucha s kojom polako, ali sigurno ulaze u HoReCa.
Lanac smart barova
– Za razliku od ostalih kombucha koje imaju šećer, naša ima 3,6 grama meda i ne zahtijeva cold-chain shipping, tj. hladno spremanje i dostavu. Naime, mi imamo živu kombuchu koja ima rok dvije godine dok ostale imaju rok trajanja od svega pola godine. Uposljednjih desetak dana s kombuchom smo ušli u nekoliko kafića, a širenje na HoReCa kanal nam je i dalje u fokusu – kaže Balen. Izvoze na tržišta Nizozemske, Bugarske i Latvije, soft launch su imali u Švedskoj, a idući tjedan i u Berlinu.
– Naš dugoročni cilj je franšizni lanac Cidrani well-being smart bar u kojem će umjetna inteligencija imati veliku ulogu – objašnjava Bruno Balen.Pohvalio se i kako su završili i s audicijom za program Startaj Hrvatska kojem je cilj pomaganje poduzetnicima s inovativnim idejama da plasiraju svoje proizvode na police trgovačkog lanca Spar.
BIRD inkubator kojem se ovaj tim pridružio nudi i povezivanje s ključnim kanalima i partnerima daje i mentore koji znaju kako ideju pretočiti u funkcionalan i uspješan prototip.