U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture danas je održano javno otvaranje ponuda za davanje koncesije za Zračnu luku Zagreb (ZLZ). Pristigle su dvije ponude, jedna od konzorcija koji čine Zračna luka Zürich i Strabag, a drugu je poslao Zagreb Airport International Company.
Ponuda Zračne luke Zürich i Strabaga nema konkretnih brojki koje su tražene u natječajnoj dokumentaciji pa se o njoj neće raspravljati.
ZAIC je ponudio fiksnu koncesijsku naknadu od 1,25 eura po putniku godišnje. Koncern je za 30 godina ukupno ponudio 87,2 milijuna eura, s tim da bi u prvoj godini ta koncesija iznosila 3,59 milijuna eura, a s rastom putničkog prometa penjala bi se na 5,1 milijun u petoj godini, 8,2 milijuna u 15. godini korištenja koncesije, 9,6 milijuna eura u 2020. godini. Prema projekciji ZAIC-a, zagrebačka zračna luka u 22. bi godini korištenja koncesije opsluživala 8,2 milijuna putnika, a za što bi bila plaćena koncesija od 10,2 milijuna eura.
Podsjetimo, predmet koncesije je izgradnja novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb te upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom ZLZ-a i pripadajućom infrastrukturom, a koncesiju daje Vlada na rok od 30 godina. Ulaganje u prvu fazu projekta izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb procijenjeno je na 190 milijuna eura.
S obzirom na to da je kriterij za izbor ekonomski najpovoljnija ponuda, na javnom otvaranju ponuda osim imena ponuditelja čitaju se samo podaci koje je moguće izraziti u brojkama. Za donošenje odluke o odabiru uzimaju se u obzir i drugi elementi ponude koji se ne čitaju na javnom otvaranju te će biti analizirani i ocijenjeni naknadno.
30 godina je PREDUGI rok. Drzava nam je stara samo 20 godina.