50 GODINA IZUMA ZLATE BARTL

Budućnost vegete sigurna je i sljedećih pola stoljeća

05.02.2009.
u 19:16

Hrvatski najpoznatiji brend vegeta ovaj tjedan slavi 50. rođendan. Priča da je vegeta poslovnim ljudima, a i slučajnim posjetiteljima otvarala sva vrata na tlu nekadašnjeg SSSR-a održiva je i danas, jer je ovaj proizvod koprivničke Podravke i dalje među najtraženijim u Rusiji gdje je proglašen i superbrendom.

Nastala u pekmezari
Sličnu sudbinu doživjela je i u susjednoj Mađarskoj, a inače je prisutna na tržištu čak četrdeset zemalja. Međutim, kako se prisjeća današnji umirovljenik Ignac Mihoković, prije pedeset godina kad je stvorena, malo tko je naslućivao da će vegeta tako nešto postići, jer su u to vrijeme sve oči bile uprte u juhe koje su spašavale život nekadašnjoj pekmezari.

No, nije trebalo dugo da bi se pokazalo kako je novi proizvod postao pravi eliksir tima Zlate Bartl kojemu je pripadao i Ignac Mihoković. Na tržištu se službeno pojavila 6. veljače 1959. pod imenom Vegeta 40, koje je zadržala sve do 1971.

Tada se iz naziva izgubila ova brojka koja je pridodana zbog poruke potrošačima u četvrtom desetljeću života da im je stigao neophodan dodatak jelu. U Podravki kažu da im ista brojka u neku ruku simbolizira i 40 svjetskih tržišta na koje vegeta stiže.

Čini 20 posto prihoda
Od početnih 300 kg proizvodnja vegeta znala je premašiti 30.000 tona, istovremeno osvajajući nova tržišta, a danas čini polovicu cjelokupnog izvoza Podravke. Usto, prije dvije godine prodaja dodataka jelima gdje je dominantna vegeta donijela je Koprivničanima prihod od 666 milijuna kuna, a i sada to je gotovo 20% od ukupnih prihoda.

U Koprivnici su krenuli obogaćivati ponudu proizvodima s njezinom markom, prilagođenim zahtjevima pojedinih tržišta. S time da će i dalje stvarati nove dodatke pa Vegeta ima obećavajuću budućnost i u idućih pedeset godina.

Želite prijaviti greške?