Kada se ispostavilo da se Ukrajinci neće držati ugovora i isporučiti dva MiG-a 21 Bis i jedan dvosjed UM do konca 2013., nastala je panika u HRZ-u. S kojim ćemo aparatima održavati tzv. air policing, nadzor vlastita neba, što nam je osnovna obveza kao članice NATO-a?, zapitali su se u MORH-u. Da bi RH zadržala sposobnost nadzora vlastita zračnog prostora potrebna su joj minimalno dva borbena zrakoplova. I nađeno je rješenje – ostala su dva MiG-a kojima je životni vijek istekao, nisu se mogla ni remontirati, a nisu, na sreću, i oni otišli u Odesu, nego su tu na Plesu.
– Donijeli smo odluku da se produljuju resursi za preostale MiG-ove i RH neće ostati bez vlastite sposobnosti zaštite nacionalnog suvereniteta u zračnom prostoru – potvrdio je zadnjih dana veljače ove godine za Večernji list ministar obrane Ante Kotromanović. Pukovnik Željko Šimić, glavni inženjer HRZ i PZO-a, objašnjavao je da je nakon detaljne provjere letnih resursa na preostalim zrakoplovima, odlučeno da se na dva MiG-a produljuju resursi za tri mjeseca. – Pravilnik (o kontinuiranoj plovidbenosti...) otvara nam tu mogućnost, jer primjenom zapadnjačke logike, nije toliko važan vremenski protok resursa, nego stvarno stanje zrakoplova – kazao je tom prigodom Šimić.
Brigadir Ivan Selak ističe da su takvu sposobnost pokazala dva MiG-a, koji imaju tek oko 400 sati naleta, dakle dva puta manje no što je njihov dopušteni maksimum. – Ta su dva zrakoplova prošlih godina malo letjela, na jednostavnim zadacima, i nisu bila izložena znatnim naprezanjima materijala, a letom 10 posto iznad maksimalno dopuštenih granica naprezanja provjeravamo njihovu sposobnost – potvrdio nam je tada Selak.
>>MIG koji se danas srušio uopće nije smio letjeti!
>>Ivan prvi pomogao pilotu: Avion se raspuknuo na tri komada!
>>Legendarni pilot Ivan Selak čudom spasio MIG i život
Joj kako ste svi vi koji komentirate pametni i stručni, a dobro se zna kako je već odavno uništena tradicija remonta zrakoplova u našoj zemlji. Nadalje, vi koji pametujete jako dobro znate da sve odluke o ulaganjma u HRZ, uključujućići tu i remont, donose u resornom ministarsvu, u istom onome koje je zrakoplove poslalo u remontni zavod u Ukrajini, koji ima znatno kraću tradiciju remonta od nekih drugih zavoda u susjedstvu. Najmanje je u cijeloj priči kriva stručna služba HRZ, oni postupaju u skladu sa okvirima koje im postavlja resor, jednako su nemoćni kao i bijednici koji moraju pilotirati tim strojevima opasnim i po njhov život i po živote drugih. Nemojmo biti naivni, ti piloti, ustvari heroji dobro znaju na kakvim avionima lete ali nemaju izbora, isto vrijedi i za stručne službe.