Rumunjska marka Dacia preporodila se otkad je dio Renault-Nissan
koncerna, a prodajni rezultati na svim tržištima nezaustavljivo rastu.
Sve je to zasluga Logana i njegovihrazličitih izvedbi, a nedavno je
lansiran novi model Sandero, koji će zasigurno “podebljati” prodajne
brojke.
Logan se odlično prodaje bez obzira na to što je riječ o neuglednom
automobilu, a upravo je novi dizajnerski stil najveća prednost Sandera
u odnosu na većeg brata. Sandero označava početak nove ere rumunjskog
dizajna, što se najizravnije potvrđuje upotrebom sasvim novog logotipa.
Novi grb u sredini je nove maske čiji gornji dio karakterizira
kromirana letvica, a sa strane su privlačna ukošena svjetla. Veliki
otvori za zrak i crna zaštitna plastika daju Sanderu agresivno-sportski
izgled, pa možemo zaključiti da izgledom prednjeg dijela ovaj automobil
nimalo ne zaostaje za razglašenim europskim i japanskim konkurentima.
Malo manje je privlačan “odrezani” stražnji kraj, ali i tu je primjetan
veliki napredak u odnosu na izgled Logana.U unutrašnjosti je također
Sandero otišao korak dalje od Logana, a najbolji dojam ostavljaju novi
upravljač i srebrni dodaci u vratima. Prevladava i dalje tvrda plastika
te nedorečena ergonomija, npr. s podizačima stakala na središnjoj
konzoli.
No, to ne treba zamjeriti s obzirom na cjenovni razred kojem Sandero
pripada. Naime, “goli” automobil s 1.4-litrenim benzincem (75 KS) može
se kupiti već za 55.555 kuna. Uz druga dva paketa opreme nudi se, za
dodatnih 3400 kuna, 1.6-litreni motor sa 87 KS. Njega smo imali u
testiranom vozilu, a prosjek potrošnje bio mu je 8,5 litara.
Sandero je dugačak 402 cm, osovinskog razmaka od 259 cm, i nudi
dovoljno mjesta za petero putnika. Prtljažnik je obujma 320 litara, a
preklapanje sjedala omogućava prijevoz većih tereta.
Najjači paket opreme Laureate dosta je bogat, ali ipak trebalo ga je
nadograditi s nekim nužnim (klima, CD MP3 radio) ili ukrasnim dodacima
(alu-naplatci) pa se cijena naposljetku popela na 79.900 kuna, što je
još uvijek diskontna svota, s kojom neki novi auti ove klase tek
startaju.
DACIA SANDERO 1.6 LAUREATE
Motor: četiri cilindra, benzinac
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 87 KS (pri 5500 okretaja)
Moment: 128 Nm (pri 3000 okretaja)
0-100 km/h: 11,5 s
Maks. brzina: 174 km/h
Pros. potrošnja: 7,2 l
Dimenzije (d/š/v): 4020/1746/1534 cm
Međuos. razmak: 2588 cm
Prtljažnik: 320-1200 l