Kako to hitovi zabavne glazbe iz pera Zdenka Runjića, Zvonka Špišića
ili Zlatana Stipišića zvuče otpjevani na klapski način pokazalo je
četrnaest klapa u dvorani “Lisinski” na koncertu kojim su Večeri
dalmatinske pisme Kaštela proslavile deseti rođendan.
Riječ je o festivalu koji slavi dalmatinsku tradicionalnu, ali i
suvremenu glazbu, okuplja klape, ali i druge izvođače, njeguje
višeglasje, ali i pomiče granice i uzuse klapskog pjevanja prema "world
music" u najboljem značenju te riječi.
Zagrebačkoj publici Kaštelani su predstavili mahom pobjednike
Kaštelanskog đira, programa koji je u hrvatskoj glazbi podario dvije
stotine novih obrada od kojih su neke postale i veliki hitovi poput
pjesme “Vilo moja”.
Nije čudno da su baš tu pjesmu sve klape i otpjevale na kraju programa,
kao što nije čudno da je iza “Vile” ipak izvedena klapska himna
“Dalmatino povišću pritrujena” Ljube Stipišića. Tako je Delmata bio
šećer na kraju koncerta koji je imponirao raznolikošću programa i
kvalitetom pjevanja.
Valja pohvaliti želju organizatora da u elitno klapsko društvo pozove
klapu Libar iz Splita koja je uz pomoć gitara i udaraljki izvela “Moju
vodu” i “Pusti da ti leut svira” kako bi se pokazalo na kakve se sve
načine klapsko pjevanje može koristiti za izvođenje standarda hrvatske
glazbe. Publika je najsrdačnije pozdravila bolsku Bracieru koja je
izvodila Gegine pjesme “Judi moji” i “Henjueke” koja bi mogla biti na
repertoaru bilo koje svjetske gospel atrakcije.
Na tragu rasnog gospela bilo je i pjevanje ženske klape Putalj iz
Kaštel Sućurca, dok je polustoljetna klapa Kamen imponirala starinskom
postojanošću. Najglasniji i najmoćniji bili su tenori. U natpjevavanju
prvih tenora klape Pivači KUD-a Cambi i Vokalista Salone, ipak bih
glasao za suptilni pjev Stipe Breke iz klape Sinj u Gibonnijevoj
“Cesarici”.
KLAPE