Jaki dolar za turizam dolazi kao naručen. Osim što naša zemlja Amerikancima postaje jeftinija onoliko koliko je dolar ojačao, sve se događa nakon mjeseci intenzivne promidžbe Hrvatske u toj zemlji.
– Na više Amerikanaca računali smo i prije ovakvog razvoja događaja s dolarom. Posjet iz te zemlje posljednjih nekoliko godina raste i bilježi se dvoznamenkasto. Slično je i s Kanadom pa su Amerikanci i Kanađani već lani našem turizmu donijeli gotovo milijun noćenja. U međuvremenu smo snažno pojačali aktivnosti na tom tržištu, dobili uistinu puno pozornosti, pogotovo akcije vezane uz Super Bowl, kada smo trenera pobjedničke momčadi, koji je hrvatskog podrijetla, pozvali na ljetovanje u zemlju predaka. Jaki dolar sada može samo dodatno pomoći – kaže ministar Darko Lorencin, koji podsjeća da u lipnju kreću i izravni avioletovi iz Toronta za Zagreb.
Zadovoljni su i hotelijeri, koji priželjkuju da sve brojniji Amerikanci možda nadomjeste i manjak Rusa.
– Jednostavno, s jakim dolarom Amerikancima postajemo povoljniji, a onda i konkurentniji – kaže Željko Miletić, direktor hotela Lapad u Dubrovniku, koji je tradicionalno omiljena destinacija američkih turista. – Jaka je i funta, tako da isto vrijedi i za britanske goste. Rusa će opet biti znatno manje te i te kako trebamo svakog novog gosta – zaključuje Miletić.
Hrvatsku je, inače, lani posjetilo nešto više od 266.000 turista s američkom putovnicom, 17% više nego godinu prije, a nastavi li taj trend u 2015., moglo bi ih biti barem 30.000 više. Osim toga, valjda će s ojačalim dolarom u džepu i više trošiti. Ugostitelji, naime, kažu da Amerikanci više nisu u skupini gostiju koji ostavljaju visoke napojnice. Štoviše, zna se dogoditi da večeraju, račun plate karticom, a za napojnicu ostave jedan dolar.
>>Do kraja godine euro će pasti na 1,1 u odnosu na dolar
>>Ministarstvo turizma u uređenje multimedijalne dvorane uložilo 700.000 kn
Amerikanaci bi češće dolazili ali su im double-avionske karte jednostavno preskupe. Pošto je većina široka dupeta moraju dupla sjedala plaćati, a to je npr. za jednu prosječnu obitelj too expensive.