Hrvatska europarlamentarka i zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta Biljana Borzan (SDP) pitala je Europsku komisiju na koji način namjerava zaštiti potrošače od manipulacija s pakiranjem proizvoda.
Naime, Europski parlament je 2012. godine objavio studiju o zavaravajućim pakiranjima proizvoda provedenu u 13 država članica. Studija je pokazala da potrošačke udruge smatraju da je zavaravajuće pakiranje važan problem za potrošače, ali izostaju akcije.
Najčešće prakse na koje se žale potrošači su tzv. "prodavanje zraka" odnosno prodaja manje količine nego što se da naslutiti pakiranjem, povećavanje ambalaže i cijene proizvoda premda količina ostaje ista, dodavanje lažnih poklona koji su zapravo uračunati u cijenu uz proizvod ili pak lažne informacije otisnute na pakiranju koje odaju dojam da je kvaliteta poboljšana poput "nova formula", "još bolji okus" i slično. Česta su i obmanjivanja potrošača pakiranjem proizvoda u ambalažu koja nalikuje poznatim brandovima kako bi ih se uvjerilo da kupuju proizvod više kvalitete.
– Zadnjih nekoliko godina primjetan je trend među proizvođačima da pakiraju proizvode tako da zavaraju potrošače. Svima nam se dogodi da smo razočarani količinom kada otvorimo vrećicu čipsa, ili da ne primijetimo kako je čokolada koju smo kupili ima 80, a ne 100 grama jer površinom ista, ali ipak tanja od ostalih na polici – kaže Biljana Borzan.
Dodaje kako je čak 73 posto potrošača zavarano pakiranjem.
– Dakle plaćamo nešto što nije takvo kakvim nam se prikazuje. To je nedopustivo! Zato sam pozvala Europsku komisiji da prvo provede studije među potrošačima, a onda prema rezultatima prilagodi zakonodavni okvir kako bi nam prestali prodavati "rog pod svijeću"! – ističe Borzan.
>> Proizvodima ambalaža, izgled i proizvođač isti, a kvaliteta i okus različiti
Sve mi se više sviđa ova Borzanica. Samo bi ja to lijepo zdravoseljački, nije rog pod svijeću već mudaaaa pod bubrege. E, tako.