Bit će to revolucionaran potez za Crkvu sutra u Dubrovačkoj biskupiji. Mons. Mate Uzinić, biskup dubrovački, predstavit će "Izvješće o poslovanju Dubrovačke biskupije u 2014." To će, naime, biti prvi put da jedna biskupija putem medija obavještava javnost o svom financijskom poslovanju i da se postavljaju novi standardi u upravljanju Crkvom.
Svjesni izazova
– Svjesna poteškoća i izazova kojima je izložena u upravljanju materijalnim dobrima koja služe Crkvi u navještaju Kristove Radosne vijesti svijetu te vođena zahvalnošću i odgovornošću prema primljenim dobrima, Dubrovačka biskupija ovim činom želi u prvom redu vjernike, a onda i širu javnost upoznati sa svojim financijskim poslovanjem – kažu u Dubrovačkoj biskupiji.
Biskupija dubrovačka upravo se početkom 2014., prisjetit ćemo se, našla u središtu pažnje zbog lošeg poslovanja nekih tvrtki u kojima je biskupija bila suvlasnikom, kao što je tvrtka Benefortuna d.o.o.
Žele transparentnost
Biskup Uzinić i tada je hitro reagirao i javno se ispričao svima koji su tada "izgubili povjerenje u Dubrovačku biskupiju i Crkvu i koji su zbog toga poljuljani u svojoj vjeri". Iznio je i podatke iz 2013., prema kojima su prihodi bili 15,569.619 kn (9,216.740,19 na temelju ugovora sa Svetom Stolicom, 662.000 donacija Ministarstva kulture za obnovu kulturnih dobara, 1,251.517,70 od imovine...), a rashodi 12,629.643,26 kn (4,233.761,23 za zaposlene, 4,530.860,10 materijalni rashodi, 1,662.433,25 financijski rashodi, 2,439.600,90 pastoralne i karitativne aktivnosti).
Tada je najavio da će biskupija ubuduće svoje financijsko poslovanje objavljivati na svojim internetskim stranicama.
– Držimo da ćemo na taj način najbolje udovoljiti načelu transparentnosti, koje je danas s pravom postalo mjerilo nečije vjerodostojnosti – najavio je još lani biskup Uzinić.
>>Crkva će voditi dvojno knjigovodstvo, za najam i za milodare
>>Crkva mora plaćati porez na ono što joj nije core business
A zašto ne razdvoje zadnju stavku "pastoralne i karitativne aktivnosti", pa da točno vidimo koliko od 15 i pol milijuna ide najpotrebitijima. Pola milijuna? Još manje?