Europski profesionalni piloti zatražili su od Europske komisije da se zabrani komercijalno školovanje pilota u aviokompanijama, takozvani Pay to Fly (Plati i leti) program. Prema tom programu mladi piloti bez iskustva plate aviokompaniji da steknu dovoljan broj sati leta kako bi onda mogli naći posao.
Nisu u radnom odnosu
Program komercijalnog školovanja pilota lani je uvela i Croatia Airlines. Mladi pilot, koji nije zaposlenik CA i koji svaki sat leta plaća 10 eura, prvih 100 sati leti na redovitim linijama s instruktorom, kopilotom i kapetanom, sljedećih 100 sati samo s instruktorom, a onda idućih 300 samo s kapetanom. U peticiji EK, koju su pokrenuli francuski piloti, a pridružio im se i Hrvatski sindikat prometnih pilota, navodi se da se Pay to Fly programom ugrožava sigurnost letenja jer dovodi u pitanje učinkovitu odgovornost profesionalnih pilota. S obzirom na nemili događaj s Germanwingsovim airbusom koji je namjerno srušio kopilot, pitali smo CA i Hrvatsku agenciju za civilno zrakoplovstvo hoće li postrožiti mjere provjere pilota u Pay to Fly programu. U CA kažu da svi kandidati iz tog programa moraju zadovoljiti iste uvjete (liječnički pregled, testovi) i proći iste stručne provjere kao i svi piloti koji su prije školovani o trošku kompanije. Standardi osposobljavanja u CA su, tvrde, u mnogim elementima zahtjevniji od zakonske regulative. Navode i da nastavljaju s programom komercijalnog školovanja pilota.
Nema odstupanja
U Agenciji, pak, kažu da prije samostalnog obavljanja dužnosti člana letačke posade, svi piloti, uključujući pilote koje CA angažira temeljem Pay to Fly modela, prolaze propisano osposobljavanje s operatorom, a to je predmet kontinuiranog nadzora Agencije. Kažu da dosadašnjim nadzorom nisu uočena odstupanja od propisa ni negativni sigurnosni trendovi koji bi upozoravali na potrebu povećanog nadzora Croatia Airlinesa.
>> Druga crna kutija potvrdila da je kopilot Lubitz namjerno izazvao nesreću!
Aviokompanije koje to podržavaju treba izbjegavati. To je isto kao da amater plati bolnici da uči za kirurga da bi kasnije dobio posao u njoj zajedno sa pravim kirurzima Piloti amateri mogu svoju strast zadovoljiti sa flight simulator softverom