Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić najavio je u razgovoru za Bloomberg da će sljedećeg tjedna objaviti uvjete za dodjelu koncesije za autoceste.
On očekuje i da će ugovor o koncesiji, od kojeg Vlada očekuje oko tri milijarde eura, biti potpisan do veljače sljedeće godine. Ministar je izjavio da će radnici HAC-a imati osiguran posao tri do pet godina, a da će koncesionar imati pravo povećati cestarinu na visini inflacije minus jedan posto. No, priznao je i da će Hrvatska garantirati prihode koncesionaru ako oni neočekivano padnu, ali i da će Hrvatska dodatno zaraditi ako prihodi nadmaše očekivanja.
Hajdaš Dončić očekuje nekoliko dobrih ponuda nakon što zainteresiranim tvrtkama ponudi nacrt koncesijskog ugovora. One onda u roku 45 dana moraju dati neobvezujuće ponude. Nakon toga Vladino će povjerenstvo odabrati kandidate za idući krug pregovora. Hajdaš Dončić tvrdi da će koncesionar u 40 godina zaraditi 15 milijardi kuna. Najavljeni referendum o koncesiji autocesta ga ne brine. A sindikati i nevladine udruge okupljene oko Nezavisnog cestarskog sindikata (NCS) najavili su početak skupljanja potpisa za referendum o autocestama za 10. listopada.
Predsjednik NCS-a Mijat Stanić ovih dana obilazi svoje podružnice po Hrvatskoj i dogovora organizaciju skupljanja potpisa. On tvrdi da će skupiti barem jedan potpis više od broja glasova koje je Kukuriku koalicija dobila na prošlim parlamentarnim izborima (957.935 glasova). No, s obzirom na to da Vlada namjerava do veljače sklopiti ugovor o koncesiji, a sindikati i udruge koje se tome protive tek u listopadu počinju skupljati potpise, postavlja se pitanje jesu li zakasnili. Naime, postoji mogućnost da se ugovor o koncesiji potpiše prije nego što se raspiše referendum, ako se za to skupi dovoljan broj potpisa. Primjerice, udruga U ime obitelji je potpise za referendum o braku predala u lipnju, a referendum je održan tek u prosincu.
Stanić kaže da će Vlada zbog velikog broja potpisa morati raspisati referendum i da se neće usuditi zavlačiti po tom pitanju. On ističe i da će referendumom tražiti da građeni odluče žele li da autoceste idu u koncesiju.
>> Autocesta bi se, sad kada su važne i Berlinu i EU, riješio samo bedak
nemamo se više kaj razgovarat ... prešli ste Rubikon