Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić gostovao je u emisiji ' A sada vlada' Hrvatskog radija gdje je komentirao inicijativu za potpisivanje referenduma protiv monetizacije autocesta.
- Pošto su autoceste izgrađene, logično je da ih iznajmimo. Budući koncesionar jednokratno uplaćuje Hrvatskoj što je važno jer je trenutni dug autocesta 33 milijarde kuna, i to samo glavnica. Postavlja se pitanje je li bolje osigurati novac i tako financirati most na Čiovu, Pelješki most i ceste diljem Hrvatske. Ponudu ćemo znati koncem 11. mjeseca. Jedini razlog eventualnog odustajanja bila bi cijena koja ne bi zadovoljila hrvatsku stranu i koja ne bi pokrila glavnicu. Ovo nije rasprodaja cesta, već iznajmljivanje. Bojazni o manjoj kvaliteti ili poskupljenju cijena uopće ne bih trebao komentirati. Članica smo EU i tko god da upravlja mora se pridržavati istih normi, kazao je Hajdaš Dončić.
- U proračunu novaca neće biti sljedećih 5 do 6 godina, kazao je.
Na pitanje hoće li dati ostavku ako monetizacija padne na prikupljanju potpisa za referendum kazao je:
- Ja odgovaram za cijeli proces, ali ne bih špekulirao sa ostavkama. Meni je cilj da dobijemo ponude, kazao je.
Dodao je i kako organizatori referenduma štite svoje interese te da njihovi podaci o eventualnim gubicima u slučaju monetizacije nisu točni.
- Postoje direktive o sigurnosti. Što se tiče održavanja, ništa se ne mijenja. Nebitno je li to država ili privatni koncesionar jer se mora pridržavati propisa. U suprotnom se ugovor raskida. Strogo je zabranjena bilo kakva ilegalna potpora poslovnom subjektu. Vlada mora dati suglasnost u slučaju povećanja cijene cestarina, kazao je.
O špekulaciji monetizacija ili Pelješki most kazao je:
- Siguran sam da ćemo za most dobiti određen postotak financiranja, ali gdje ćemo uzeti ostatak novca, izjavio je ministar i dodao kako monetizacija ne isključuje daljnju gradnju autoceste na jugu zemlje.Cijene ostaju iste i država koncesionaru određuje cijene. Autoceste su se gradile skupe i krao se novac.
O privatizaciji Croatia Airlinesa ministar je kazao kako je pozicija te tvrtke u prvom pokušaju bila bitno drugačija nego sada.
- Croatia Airlines je prošle godine prvi put uspjela imati dobit te je njena pozicija sada puno bolja za pronalazak strateškog partnera.
>> Hajdaš Dončić: Ili monetizacija ili Pelješki most
nikako ne mogu razumijeti kako će netko drugi uzeti ceste imati korist i zarađivati a vi imate te iste ceste i ...