21.11.2015. u 23:00

Novac se odmah mora osigurati, za nekoliko godina zaostajanje će biti nenadoknadivo

Kad se počelo govoriti o novoj reformi obrazovanja, mnogi su imali velika očekivanja, nadajući se da će se predmeti i njihov sadržaj uskladiti sa “svemirskim” školama koje su građene posljednjih godina i koje su prepune modernih tehnologija, a ne sa zaostalima iz 19. stoljeća, čiji krovovi prokišnjavaju, a grijanje je na drva. Karikiranje nastranu, kad je počela reforma obrazovanja i kad su se počeli nazirati obrisi promjena, šokantna je bila informacija da ni u “novoj” školi informatika neće biti obvezan predmet u osnovnoj školi.

U prvom poluvremenu reforme, dakle u razdoblju koje će obuhvatiti promjene do školske 2021./22., reformatori i prosvjetne vlasti informatiku su zanemarili jer, kao što je jednom prilikom kazao aktualni ministar obrazovanja prof. Vedran Mornar, novca za nju nema. Kad su Vlada i resorno ministarstvo zauzeli takav stav i odlučili zakinuti generacije naših školaraca u odnosu na njihove kolege iz EU, očito nisu razmišljali da tako zakidaju i razvoj našeg gospodarstva, našu konkurentnost na svjetskim tržištima, a u konačnici i sve nas građane Hrvatske. Nisu razmišljali da nas time osuđuju na začarani krug – novca nema, štedjet ćemo na obrazovanju, ako se štedi na obrazovanju, nema inovacija, nema znanstvenih dostignuća, nema razvoja novih tehnologija, nema stručnjaka na svim razinama obrazovanosti koji njima suvereno vladaju. Nema napretka. Za razliku od nas, mnoge su zemlje svoj razvoj pokrenule upravo kroz ulaganje u obrazovanje, a najbolji i vječni primjer za to je Irska. Posljednjih godina kao primjer koji ima sličnu strategiju razvoja društva u svim njegovim segmentima spominje se Estonija. Njihovi prvašići od prije dvije godine od prvog razreda imaju obveznu informatiku koja podrazumijeva programiranje, kodiranje, izradu aplikacija, a ne poduku osnovnih operacija i korištenja računala.

Nova vlast, bila lijeva ili desna, i našim učenicima to mora osigurati odmah, a ne za pet, šest ili sedam godina jer zaostajanje će tada biti nenadoknadivo.

>> Mogu li 60-godišnji nastavnici provesti reformu školstva

Komentara 6

IZ
izbrisan
07:06 22.11.2015.

Informatika?????????? Pa tko od podobnih uopce zna sto je to?Ali vjeronauk je jako vazan, iako se provodi u zupama .Nema glazbenog odgoja, pa ne cudi sto mladi prihvacaju cajke.Nema likovnog, nema mase predmeta koji znace buducnost i napredak.

DH
dalibor.hren
00:11 22.11.2015.

Novca ima dovoljno, ali ne za djecu koja strankama i političarima ne daju glasove jer nemaju pravo glasa. Evo dijela novca iz proračuna koji bi trebao i morao biti preusmjeren u informatizaciju: 674.000.134,00kn za pomoć županijama, općinama i gradovima koji se ne mogu financirati, 55.000.000,00 političkim strankama, 110.164.95,00 uredu za udruge, 295.330.800,00 svetoj stolici i toj istoj stolici još i 60.000.000,00 kuna "duga"....i da skratim, preko manjina, ukupno 1.331.691.539,00 kuna godišnje. Ministre, je li to normalno, je li istina da za obrazovanje djece nema?

DH
dalibor.hren
00:13 22.11.2015.

Bravo Irena!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije