Monetizacija

Stigle tri ponude? Koncesiju žele Macguarie, Goldman Sachs i Strabag

hajdaš
Foto: Sanjin Strukic/Pixsell
12.12.2014.
u 22:47

U Vladi očekuju najmanje 2,5 milijardi eura 
od koncesionara

U Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture danas su stigle najmanje tri neobvezujuće ponude za koncesiju na autoceste.

Koncesionar hrvatskih autocesta želi biti austrijska građevinska tvrtka Strabag u kojoj su nam jučer potvrdili da će podnijeti ponudu, a neslužbeno smo dobili i potvrdu da su ponude predali i konzorcij australske Macguarie grupe i Raiffeisen mirovinskog fonda te konzorcij investicijske kuće Goldman Sachs, francuskog upravitelja autocestama Vincija, domaćih mirovinskih fondova – AZ, PBZ-CO i Erste Plavi i Allianz Capital Partnersa. Nitko od njih nije ni službeno ni neslužbeno govorio o sadržaju ponuda kao ni o iznosu koji su ponudili.

Šutnja Atlantije i Cintre

Za koncesiju na hrvatske autoceste interes su u prvom krugu nadmetanja pokazali i talijanski i španjolski upravitelji autocestama Atlantia i Cintra, no u tim tvrtkama jučer se nisu očitovali na pitanja jesu li podnijeli neobvezujuće ponude.

Resorno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pak, pozivajući se na Zakon o javnoj nabavi, nije otkrilo koliko je ponuda dobilo za koncesiju na autoceste kao ni ostale podatke poput onih tko su ponuđači i koliko novca nude za koncesiju. Kažu da te podatke ne smiju iznositi sve do zaprimanja i javnog otvaranja konačnih ponuda.

A nakon što su zaprimili neobvezujuće ponude, Ministarstvo počinje pregovarački postupak s natjecateljima, a koji bi trebao trajati do četiri mjeseca.

Nakon toga, finalizirat će se koncesijski ugovor koji će biti dostavljen natjecateljima. U prvoj polovici travnja 2015. oni će biti pozvani na predaju konačnih, obvezujućih ponuda, čije će otvaranje biti javno.

Najpovoljnija obvezujuća ponuda bit će odabrana po ponuđenom iznosu koncesije.

Odabrani natjecatelj će nakon potpisivanja ugovora imati rok od tri mjeseca da, ako već nije, zatvori financijsku konstrukciju te uplati jednokratnu koncesijsku naknadu u državni proračun i preuzme koncesijsko pravo na upravljanje autocestama HAC-a i ARZ-a i njihovo održavanje, navode u Ministarstvu.

Ispunjeni ciljevi

A najniža cijena koju u Vladi i resornom Ministarstvu očekuju za koncesiju na više od 1000 kilometara sagrađenih autocesta je 2,5 milijarde eura, a otvoreno se nadaju da će dobiti oko tri milijarde eura.

Ministar Siniša Hajdaš Dončić, sukladno zakonu, nije mogao govoriti o pojedinostima pristiglih neobvezujućih ponuda, no rekao je da je jako zadovoljan njihovim sadržajem.

Ispunjeni su početni ciljevi, broj ponuđača omogućuje veliku konkurentnost i lakše pregovaranje – kazao nam je ministar Hajdaš Dončić.

>> 'Vlada će morati dići cijenu goriva za 40 lipa ako ne dođe do monetizacije'

Komentara 126

FR
franctahi
00:16 13.12.2014.

prodajem kuću od siniše hajdaš dončića. veliki su mu troškovi održavanja, kamata na kredit je prevelika, loše gospodari energijom, ta kuća jednostavno nije rentabilna. molim ponude slati odvojeno od plave koverte.

II
iifever2
22:56 12.12.2014.

i sada su oni pametniji i umjesniji od nas kako upravljati autocestama?! ovu vladu treba pod hitno raspustit i ponistit sve ovakve odluke koje idu protiv drzavnih interesa!

VR
vrt
23:17 12.12.2014.

Kako bezobrazno igniriranje stotina tisuća građana ove zemlje! Od "monetarizacije" vam neće biti ništa! R e f e r e n d u m !

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije