Javnost je nedavno zgrozio pijani 22-godišnjak kada je automobilom usmrtio Lauru V. (14) dok je pretrčavala cestu u Zagrebu, pred očima mlađe joj sestre, pa pobjegao. Izvanrednu situaciju zbog gotovo triput više poginulih na cestama proglasila je PU osječko-baranjska – stradala je ondje već 31 osoba, a cijele prošle godine 13. Uz sve to, jučer su dvije osobe poginule u sudaru auta i teretnjaka u Grabušiću pokraj Udbine.
'Rat' pješacima i biciklima
Država je ljetos uložila 4,7 milijuna kuna u 15 kamera i radara koji će se seliti po 30 lokacija u Zagrebu, Osječko-baranjskoj i Primorsko-goranskoj županiji. No, umjesto da se smanje tragedije, crni rujan odnio je čak 44 života u prometu.
Ministar Ranko Ostojić u HTV-ovoj emisiji "Nedjeljom u 2" prije samo tri dana izjavio je pak kako "imamo najmanje smrtno stradalih u povijesti, nikad nije bilo manje razbojništava, manje pljački, te rezultate nitko ne može osporiti, ili neka da argumente". No, ukupno 260 osoba poginulo je na prometnicama u našoj zemlji do konca rujna, dok je lani u istom periodu taj broj bio 226. Podaci su to iz MUP-a. Nepropisna i neprilagođena brzina te alkohol najčešći su uzroci nesreća, a u pozadini je, prozivaju upućeni, bahatost vozača.
– Kamere su postavljene na poznatim mjestima pa vozači pred njima uspore i, čim ih prođu, opet udare po gasu – govori Georg-Davor Lisicin iz udruge Sigurnost u prometu.
Osječka je policija, konkretno, najavila "rat" pješacima i biciklistima "jer voze kako i kud hoće". Nema više upozorenja, odlučili su, odmah ispisuju kazne za prekršaje.
Utječu kriza i oporavak
– Svjedočio sam i kako starci sa štapom prelaze zagrebačku Aveniju Dubrovnik, preko tri traka. Biciklisti, opet, misle da sve znaju, a mnogi ne poznaju ni prometne znakove – navodi Lisicin. No, ne treba zanemariti, ističu stručnjaci, ni povećanje broja putovanja, pogotovo u turističkoj sezoni, a koje je godinama zbog krize stagniralo. A kroz doba recesije, rezimiraju, vozni je park ostario, štedjelo se i na održavanju vozila. Više putovanja u lošijim automobilima po "cestama koje nisu najbolje na svijetu" rezultira i većim rizicima.
– Jedanaest godina je prosječna starost vozila u Hrvatskoj. Ceste su, osim autocesta i državnih, dosta loše. No, najčešći je krivac za nesreće ipak vozač – govori Damir Novak iz HAK-a. Jadranka Apostolovska pomaže obiteljima čiji su članovi stradali u prometu. I sama je tako izgubila sina Ivana, po kojem Zaklada Ivan Apostolovski i nosi ime. Nužne su, stava je, i zakonske izmjene. – Mladi mogu sjesti za bijesne mašine i isprobavati koliko mogu potegnuti pa ugroze i svoj i tuđe živote – poručuje.
>>Načelnik nakon nesreće u pijanu stanju daje ostavku: 'Kriv sam, stid me je, odlazim'
>>Drastičan porast poginulih u PU osječko-baranjskoj, žrtava gotovo triput više
Tako je odgojen,lažne gene su ugrađene u njemu prije rođenja tu pomoći nema!