Pokaže li se točnim signal koji su poslali Banski dvori, da Hrvatska treba prekrižiti svoju borbenu eskadrilu zrakoplova, bit će to još jedan u nizu primjera kako ova vlada reagira kada se nađe pred bolnim problemom. Kapitulira. Bilo da je riječ o HŽ cargu, Hrvatskim autocestama, HPB-u, zračnim i pomorskim lukama, s kojima ne zna upravljati, pa je jednostavnije dići ruke i predati problem na brigu nekome drugome. Sva je sreća da vlada nije jedina koju će se ovdje pitati. Pri tome, odluka o ukidanju jest legitimno pitanje, pa i odluka, ako bude donesena političko-strateškim konsenzusom vlasti, oporbe i ureda Predsjednika RH. Moralo bi se, naravno, pitati i vojsku jer sve drugo bila bi nepravda i ponižavanje sustava nacionalne obrane. Šteta što je stvoren, godinama nebrige, odnos da nacionalna sigurnost nije važna kao zdravstvo ili školstvo. A jest. Ovdje, međutim, zabrinjava razina obrazloženja zašto valja ukinuti borbenu komponentu.
Tu nije riječ o argumentima, nego o popisu amaterskih gluposti i neznanja. Argumenti su: ionako smo u NATO-u, pa će nas oni braniti. Ili, od susjednih zemalja ne prijeti nam više nikakva opasnost, pa ni od Srbije koja sve podređuje ulasku u EU. Bolje je te milijarde uložiti u znanost nego u metalne kante koje bi služile samo za očuvanje nacionalnog ponosa. Itd. Amateri ovdje ne razumiju da RH jest članica NATO-a, no da i to članstvo, poput onoga u EU, nije besplatna pogodnost. Ako RH izgubi sposobnost tzv. air-policinga (nadzor i antiterorizam), mora to činiti zrakoplovstvo neke druge članice. S obzirom na zemljopisnu konfiguraciju naše "kifle", treba nam takva potpora dviju članica (Mađarske i Italije). Procjena je da bi nas to godišnje stajalo 50-ak milijuna eura. Nije rečeno da to mora biti sve u "kešu". Nemamo li novca, za nas može platiti netko bogatiji, no onda ćemo platiti na drugi način.
Davanje novca za air-policing jest danak u novcu, no plaćanje slanjem, primjerice, 500-tinjak naših vojnika u neku buduću misiju u svijet, ovoga puta u borbenu, jest – danak u krvi. Zašto je, nadalje, nužno imati air-policing? Zbog civilnog zračnog prometa, svjetske kompanije ne lete i ne plaćaju prelet preko zemalja koje ne osiguravaju air-policing. Hrvatska, inače, godišnje od tih preleta zaradi dovoljno novca (100 mil. eura) za kupnju jednog i pol švedskog Gripena. Novog. Sretna je okolnost što je hrvatski predsjednik, a on je ujedno i vrhovni zapovjednik, odmah reagirao i ustvrdio da mu ne pada na pamet podržati odluku o ukidanju ratnog zrakoplovstva.
Ne bih rekao da je on sada zbog toga u "ratnom stanju s premijerom" premda bi mu malo takvog "rata" bilo dobrodošlo uoči predsjedničkih izbora. Kako bi pokupio i glasove desnog centra, naravno. No, teško da ovdje Josipović tako kalkulira. Valja priznati, upravo je on bio taj koji je prije tri godine već jednom "presjekao" kada se pojavila ideja o ukidanju zrakoplovstva, nakon što su ga pokojni Imra Agotić i Anton Tus uvjerili da RH mora zadržati eskadrilu. Avijacija košta, no istina je i to da nikada nije bilo više vrsta financijskih aranžmana kojima se ti avioni mogu otplatiti izvozom radova i proizvoda. Pa kada je za ovu vladu kupnja novih automobila na leasing dobar posao i ušteda, zašto bi se sada drukčije odnosili prema nabavi ratnih zrakoplova na leasing?! S tom razlikom da bi ti zrakoplovi i zarađivali jer bi preuzeli air-policing, izgledno u budućnosti i za BiH i Crnu Goru.
>> Tko je hrabri pilot koji je iskočio iz gorućeg MIG-a 21
>> Poslušajte snimku razgovora kontrole leta i pilota MIG-a!
Tko to sad odjednom predlaže kukavički zaštitu stranaca ?! Od nas se očekuje puno, puno više u NATO i UN, i tu su poslovi, ali nemože netko koji zna samo pričati viceve o Muji, odlaziti u NATO i tamo sklapati poslove. Danas se sa vojskom i pratećom industrijom dobre pare zarađuje, pa bi bilo i za F-16, F-18 ! Drugo, tko zna šta je za 10-20 godina ?! Odreći se zrakoplovstva, može samo onaj tko ne voli ovu zemlju. Hrvatska mora imati jaku vojsku sada i zauvijek, i možemo računati onda na pomoč NATO-a, a ovo je loše.