Remont MIG-ova

Pročitajte pismo zabrinutih hrvatskih generala vrhu vlasti!

Pavao Miljavac
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/2
08.07.2014.
u 22:00

HGZ je izradio analizu sposobnosti OSRH u zaštiti suverenosti nacionalnog zračnog prostora temeljem javno dostupnih podataka i zaključio da je stanje alarmantno, o čemu treba izvijestiti mjerodavne institucije Republike Hrvatske

HGZ je izradio analizu sposobnosti OSRH u zaštiti suverenosti nacionalnog zračnog prostora temeljem javno dostupnih podataka i zaključio da je stanje alarmantno, o čemu treba izvijestiti mjerodavne institucije Republike Hrvatske.

Problemi s remontom i nadogradnjom hrvatskih MiG-ova ugrozili su ustavnu obvezu i dugo izgrađivanu sposobnost OSRH u zaštiti suverenosti nacionalnog zračnog prostora i kompromitirale vjerodostojnost RH u preuzetim obvezama prema partnerima u NATO-u. Borbeni avioni MiG-21 dio su sustava nadzora i zaštite zračnog prostora. Kako im je istekao vremenski resurs nakon posljednjeg kapitalnog remonta i modernizacije iz 2003. godine, unatoč opredjeljenjima izraženim u strateškim dokumentima MORH-a o modernizaciji borbenog zrakoplovstva, a u proteklom periodu nije pripremljena njihova zamjena suvremenim lovcima ili pravovremeno donesena odluka o remontu, odluka o remontu i nadogradnji postojećih aviona donesena je u uvjetima vremenskog tjesnaca.

Nije jasno na temelju kojih činjenica ili odluka je povjerenstvo, od dva ponuditelja koja su se prijavila na natječaj, predložilo, a MORH odlučio, povjeriti izvođenje radova Ukrspecexportu iz Ukrajine s nekompetentnim podizvođačem za NATO opremu, a eliminirati NATO kompetentni i ranijim uspješnim remontom provjereni Aerostar iz Rumunjske.

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL

Foto: Boris Ščitar/Večernji list

Postoje osnovane indicije da je povjerenstvo od samog početka procesa remonta i nadogradnje definiranjem zahtjeva za ponudu i zanemarivanjem ozbiljnih upozorenjima o nekompetentnost, pogodovalo Ukrspecexportu:

– ignorirano je upozorenje hrvatskog zastupnika češke tvrtke ČLS (podizvođač) na vlastitu nekompetentnost za ugradnju i integraciju NATO kompatibilne navigacijske, komunikacijske i identifikacijske opreme;

– zanemarena su ozbiljna upozorenja na porijeklo vlasništva ponuđenih pet aviona, kao i na sumnjivu vjerodostojnost tvrtke "Scimita Systems SA" preko koje je Ukrspecexport te avione navodno nabavio;

– u natječajnu dokumentaciju iz 2013. doslovce je prekopirana ponuda za RH većinom nepotrebnih, pričuvnih dijelova sa skladišta zavoda u Odesi iz 2011. i proglašena kao nužna potreba HRZ i PZO.

MORH, iako je rok remonta višestruko prekoračen, a ni jedan avion još nije u ispravnom stanju, ne poduzima ugovorom predviđene zaštitne mjere, pri tome ne uzima krajnje ozbiljno činjenice:

– pet prispjelih aviona nije u operativno ispravnom stanju, jer na njih nije ugrađena i integrirana neophodna (tražena) komunikacijska, identifikacijska i navigacijska oprema

– curenjem goriva i hidraulike te nizom drugih neispravnosti pogubno se narušava sigurnost letenja

– ne inzistira se na povratku sedam naših aviona MiG-21, uključujući i četiri dvosjeda, bez kojih je obustavljena obuka pilota, a izvršenje obveza svedeno na dva ili tri aviona remontirana 2003. u Rumunjskoj

– uporno se pokušava dovršiti remont i nadogradnja aviona u ZB Pleso i ZTC-u, što nije moguće, čime se odgađa rješenje problema do potpunog gubitka ove sposobnosti za RH.

Foto: Duško Marušić/PIXSELL

Foto: Duško Marušić/PIXSELL

Sve izneseno trebalo bi biti dovoljno za hitnu reakciju odgovarajućih institucija RH u pronalaženju rješenja za nastalo stanje i sprečavanju sličnih situacija u budućnosti.

Dugoročno rješenje nadzora i zaštite nacionalnog zračnog prostora zbog svoje kompleksnosti zahtijeva ozbiljnije studije i dugoročne pripreme. RH ne bi si smjela dopustiti odlaganje jer deset godina tijesno je vrijeme za provedbu ovog projekta i nadležne institucije trebale bi startati odmah kako nam se ne bi ponovilo stanje iz prethodnog perioda. Avionima MiG-21 ističu svi vremenski resursi i neće moći biti opcija nakon deset godina.

Predsjednik HGZ: Pavao Miljavac, general zbora – (Pismo je poslano predsjedniku Republike Hrvatske, Sabora i Vlade)

>>Glavnom pilotu HRZ-a ugasio se motor MIG-a na 13.000 metara!

Komentara 113

AP
apolon
22:35 08.07.2014.

Imam drugo pitanje...Hoće li sada Josipović sazvati sjednicu VONS -a ili ova situacija njemu također nije bitna?

Avatar oneworld
oneworld
22:06 08.07.2014.

sistematski uništavaju ovu državu

JM
jezero-matica
22:51 08.07.2014.

Gospodo Generali!Anacionalnoj vlasti niti je stalo do Hrvatske Samostalnosti niti do Hrvatske sigurnosti!Oni se bore za Region,ma sto god to bilo i znacilo!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije