Primorsko-goranski župan i kandidat za predsjednika SDP-a Zlatko Komadina kao razlog svoje ostavke na mjesto ministra prometa u Vladi njegova protukandidata za šefa SDP-a Zorana Milanovića navodi opstrukcije projekta autoceste od Rijeke do Žute Lokve. Komadina je nakon ostavke još 2012. govorio o tome, a to ponavlja i sada u kampanji za predsjednika SDP-a.
Gradnja još nije počela
– Puklo je na Žutoj Lokvi, svi smo mi govorili o tom projektu, i Milanović je to znao, to je bio naš zajednički izborni program. Za našu izbornu jedinicu jedan od ključnih projekata – rekao je u jednom intervjuu Komadina.
Dodao je da je Milanoviću kazao kako je njegova misija nova pruga Rijeka – Zagreb uz prethodnu rekonstrukciju postojeće te Žuta Lokva i kako ne mora biti ministar ako se Žuta Lokva neće graditi.
– I evo, nisam. A paradoks je u ovome: ja nisam ministar, ali Žute Lokve će biti. Ako je moj odlazak bio žrtva da se to realizira, neka – govorio je u proljeće 2012.
Otad su prošle gotovo četiri godine, no dosad nije sagrađen ni centimetar te prometnice. A početak radova se i ne nazire u skoroj budućnosti. Glavni razlog tome je cijena – za gradnju tih 56 kilometara dionice autoceste A7 Rupa – Žuta Lokva kojom bi se Rijeka spojila na Dalmatinu potrebno je čak 790 milijuna eura. A tog novca država nema i nije imala ni 2012. HAC je ionako u dugovima do grla pa je i Komadinin nasljednik na mjestu ministra Siniša Hajdaš Dončić, a sad šef Milanovićeve kampanje, odustao od gradnje te autoceste.
Dva pelješka mosta
Za tih 790 milijuna eura, primjerice, mogla bi se sagraditi dva pelješka mosta. A7 je sagrađena od Rupe do Križišća, a cijena njene gradnje (uključujući opremanje, zemljište, nadzor, projektiranje) dalje do Žute Lokve po kilometru bi bila čak 14 milijuna eura, što je svrstava među najskuplje autoceste u Hrvatskoj. Razlog tome je nepristupačan teren pa bi 30 posto trase bilo u tunelima, vijaduktima i mostovima. A podaci o prometu na toj dionici ne idu u prilog njenoj gradnji. Prema podacima HAC-a, prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) na dionici od Križišća do Žute Lokve u prvoj godini puštanja u promet bio bi od 3700 do 6200 vozila, dok bi se prosječni ljetni dnevni promet kretao od 7900 do 12.100 vozila. Za isplativost autoceste pak potreban je PGDP od najmanje 15.000 vozila. U HAC-u kažu da dionica od Križišća do Žute Lokve još uvijek nije sagrađena jer su za to potrebna znatna sredstva te da je najprije za to potrebno naći izvore financiranja. Komadina nam je jučer bio nedostupan za komentar.
>> Komadina odbio sučeljavanje s Milanovićem u Vetu Sanjina Španovića
>> Zlatko Komadina o Karamarku: Još nisam čuo da netko ovako prijeti premijeru
Lik koji je ni tri mjeseca bio ministar prije četiri godine govori o projektu koji je on tada mislio ostvariti. I koji naravno nije ostvaren, kao što zapravo ništa ni drugo od infrastrukturnih projekata u mandatu velikog vođe Milanovića nije ostvareno. Što je dakle poanta ovog članka? Autocesta ili unutarstranački izbori u SDP-u?