Netaknuto odredište sunca i mora s malo dodatnih aktivnosti, kako Europljani Hrvatsku danas prepoznaju, mora postati brend za turističku izvrsnost na Mediteranu i različite životne stilove. Promocija će se, pritom, oslanjati na jučer predstavljeni novi turistički slogan ‘Croatia, Full of life’ (Hrvatska, puna života) i njegove varijacije. Neke od mogućih izvedenica za različite zemlje i tržišne niše su ‘Croatia, Full od Energy‘, ‘Croatia, Full of Love’, ‘Croatia, Full of Flavours’, Croatia, Full of Diversity’ itd.
– Novi je slogan dobra platforma da prezentiramo sve što Hrvatska nudi, ne samo sunce i more, a poziva turiste da najvrednije dane svog života u godini provedu kod nas. Povrh svega, nitko od konkurenata ne koristi ključnu riječ našeg slogana, ‘život’ – kaže ministar turizma Darko Lorencin.
Jednoglasno ga je amenovalo Turističko vijeće, a složni su bili članovi povjerenstva (u kojem su bili i stručnjaci za marketinške komunikacije Damir Ciglar i Maja Čulig, prof. Tihomir Vranešević s Ekonomskog fakultetu u Zagrebu, Neda Telišman-Košuta iz Instituta za turizam i Latica Ivanišević, stručnjakinja za brend menadžment), i europski turisti. Budući slogan testiran je među 4800 ispitanika u osam zemalja. Ponuđeno im je pet slogana, a ‘Croatia Full of Life’ dobio je najviše, 28 posto glasova. Novi će slogan, uradak tima BBDO Zagreb i AMV BBDO, biti lansiran u rujnu, a za stručnjaka za brendiranje destinacija sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti Božu Skoku slogan je samo djelomice pogođen.
– Korektan je, ali su upitne poveznice s Hrvatskom. Prva asocijacija na zemlju punu života su mi Španjolska i Brazil. Naša ponuda i mentalitet su ipak malo drukčiji, a imamo i obilje drugih komparativnih prednosti u odnosu na konkurenciju. Bojim se da bi novi slogan u našoj javnosti mogao postati predmet ismijavanja jer je Hrvatska danas, ne puna života, već prepuna depresije, štednje i manjka životnog optimizma – komentira Skoko.
>> Ovo je novi slogan Hrvatske turističke zajednice. Kako vam se sviđa?
>> Reakcije čitatelja na novi turistički slogan: Croatia, full of jad...
Ovo su neke slike iz paralelnog svemira. Hrvatistanci izumiru ili se iseljavaju, a ovo je blago rečeno - uvreda.