Zbog gužve pred tunelom Sveti Rok i zastoja u prometu Dalmatinom na Uskrsni ponedjeljak, Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture najavio je kako su moguće čak i smjene u HAC-u ,i to do razine uprave.
Podudaranje nadležnosti
– Krivi su oni koji su zaduženi za održavanje autocesta. Nisam zadovoljan činjenicom što se tu nadležnosti podudaraju, odnosno za nešto je zadužen HAC kao i HAC-ONC. Pa to, što se tiče organizacije posla, treba promijeniti, ali uprava će pokrenuti postupke protiv ljudi koji su odgovorni u sustavu održavanja jer su utvrđene neke nepravilnosti – rekao je Butković u petak u Splitu.
– Ne mogu prihvatiti činjenicu da nemamo alternativne načine preusmjeravanje prometa, da se uprava društva nije na vrijeme pobrinula da, ako imamo pritisak s juga prema sjeveru, se sa sjeverne strane ne pusti jedan prometni trak, zašto od naše inspekcije nisu tražili dozvolu – rekao je Butković i dodao kako ne može prihvatiti ni što se za sanacije šahtova nisu koristili brzovezujući mont pa bi sve bilo gotovo u roku 24 sata.
Uprava HAC-ONC-a će zbog propusta u tunelu Sveti Rok pokrenuti postupke protiv šest djelatnika u održavanju. A očekuje se i smjena uprave HAC-a.
A koliko je bilo propusta u vezi sa sanacijom šahta zbog kojeg je nastao kaos na Uskrsni ponedjeljak, govori i podatak da je taj šaht, koji se vodi pod brojem 17, još u siječnju ove godine evidentiran kao problematičan.
U HAC-ONC-u su nam potvrdili da je u siječnju 2016. prilikom redovnog pregleda šaht 17 okarakteriziran kao okno s manjim oštećenjima te da kao takvo nije predstavljalo opasnost za promet. No 17. ožujka na tom šahtu su uočena uznapredovala oštećenja, te je ocijenjen kao kritičan pa je krenula njegova sanacija. U siječnju ove godine je, doznaje Večernji list, u lijevoj cijevi tunela Sveti Rok, HAC-ONC prijavio HAC-u, koji je zadužen za investicijsko održavanje, oštećenja na sedam šahtova. Među njima, tvrde u HAC-u, nije bio i šaht 17. HAC-ove službe su ocijenile da su tri šahta kritična i oni su odmah u siječnju sanirani , a ostalo je sanirati četiri šahta koji nisu predstavljali opasnost za promet pa je to ostalo za razdoblje nakon rada zimske službe do početka turističke sezone.
Zabrana radova
U HAC-u navode da zbog zabrane radova dok je zimska služba aktivna u tom periodu mogu obavljati samo sanacije u hitnim slučajevima. Tako objašnjavaju i to što nisu sve šahtove u Svetom Roku sanirali onda kada su sanirali i tri kritična šahta od 21. do 30. siječnja, zbog čega su morali ionako zatvoriti za promet lijevu cijev tunela. U HAC-u tvrde da nisu mogli koristi brzovezajući beton koji se stvrdne u roku od 24 sata, nego su koristili onaj koji se stvrdne za pet dana jer brzovezujući nije predviđen za ugradnju u debljini koju je bilo potrebno izvesti za sanaciju šahta 17.
>> 'Zbog gužvi pred svetim Rokom mogući otkazi u HAC-u do razine uprave'
Hrvatske sahtove zastiti pri EU, kao autohtoni softizirani proizvod koji ima svojstva i letenja...