PSEĆI BUSINESS Oko naoko bizarnog modnog posla - odjeće i asesoara za male dlakave ljubimce - vrti se golem novac

I psi nose Pradu!

sce-psi-txt.jpg
import
10.03.2007.
u 16:15

Ne nosi samo vrag Pradu – i psi nose Pradu! Preciznije, oni newyorški su jednostavno ludi za Pradom, što potvrđuju i najnovija istraživanja prema kojima je tamošnje tržište dizajnerske odjeće za pse u ekspanziji, na veliko oduševljenje bogatih stanovnika Velike jabuke koji drže ne samo do svoga izgleda nego i do izgleda svojih ljubimaca.
Novac koji se u tom poslu okreće uistinu je golem – samo prošle godine Amerikanci su na svoje kućne ljubimce potrošili vrtoglavih 39 milijardi dolara, od čega se 750 milijuna odnosi na skupe kreacije s potpisom.



Šeširi i štikle

– I baby-boom generacija, kao i parovi bez djece tretiraju svoje pse kao članove obitelji – tvrdi Bob Vetere, predsjednik Udruge američkih proizvođača psećih proizvoda. Rezultat  novog trenda vidi se i u sve većem broju butika za pse koji iz mjeseca u mjesec osvajaju velike američke gradove. Nadalje, pomamu za psećom odjećom bilježe i internetske stranice na kojima se može uistinu nabaviti sve – od kaputića, haljinica, kompletića, sportske odjeće, pidžama, majušnih šeširića, preko najrazličitijih modela cipelica (štikle tu nikako ne treba zanemariti!), pa sve do asesoara – raznih ukrasa, povodaca s dragim kamenjem ili Swarovski kristalićima..., a u vrijeme božićnih blagdana ili karnevala, ponuda za četveronožne ljubimce obogaćena je i prigodnim maskama i kostimima.



Visoka pseća moda  

Premda je New York vodeća svjetska metropola visoke pseće mode, ne treba zanemariti ni pseći fashion u Los Angelesu ili u Japanu, gdje imućniji vlasnici malih pasa ne moraju strahovati da će njihovi ljubimci biti loše odjeveni ili pak da će neki od njihovih susjeda svome psiću kupiti identičnu opravicu. Drama bi bila ravna onoj kao kad se na dodjeli Oscara dvije zvijezde pojave u istoj, ultraskupoj kreaciji. Vratimo li se na New York, život, pa tako i stil odijevanja malih dlakavih bogataša razlikuje se od kvarta do kvarta. Tako je posve normalno da ćete na Upper East Sideu, gdje svaki kutak odiše otmjenošću stare newyorške buržoazije, u šetnji susresti imućne stanovnike i njihove ljubimce odjevene u strogu, elegantnu odjeću od tvida, krzno i s dijamantnim nakitom.
No, prošećete li Villageom, susrest ćete se s drukčijom vrstom šika. Tamo su, naime, i psi i njihovi vlasnici skloniji grounge stilu, pa nose uglavnom kožnu odjeću, a nakit im je oplemenjen tek jeftinim kristalićima.



I sportska kolekcija

U tom velikom modnom “psećem businessu” ništa nije prepušteno slučaju, pa se tako unaprijed predviđaju novi trendovi za svaku sezonu.
– Ovo je proljeće u znaku sporta pa će se tako psići opuštenije osjećati u polo majicama, a kujice u suknjicama za tenis – najavila je novi, ultimativni pseći trend Laura McCann, urednica magazina “Canine Styles” u Greenwich Villageu.
Unatoč euforiji zbog ekspanzije psećeg modnog businessa, ima i onih koji sumnjaju u dugoročni uspjeh ove američke priče. Tako se Clint Sanders, sociolog sa Sveučilišta u Connecticutu i autor knjige “Kako razumjeti pse”, nikako ne slaže s time da se i psi i njihovi vlasnici jednako odijevaju.
– To što čine, zapravo je dobar primjer o tome što vlasnici misle o svojim psima. Oni griješe jer ih tretiraju kao ljude, a cijela ta priča s odijevanjem pasa dobra je samo za modnu industriju koja na odjeći za pse zgrće golem novac.

Želite prijaviti greške?