Blagdanska groznica, unatoč recesiji, već je uzela maha, što se
najbolje vidi po nepreglednim redovima u trgovinama kućanskih
potrepština. No, neke domaće trgovine odlučile su gužvama, svađama u
redu i živčanim kupcima doskočiti nudeći online trgovinu. Mercator i
Konzum svojim kupcima nude cjelokupan asortiman na internetu i kažu da
u prosincu bilježe porast takva načina kupnje.
– Već početkom prosinca broj kupaca se utrostručio, svoje nam je
povjerenje dalo više od šest tisuća građana. Morali smo, stoga,
pojačati logistiku kako bismo namirili sve kupce – ističe Iva Jurković,
voditeljica službe za odnose s javnošću u Mercatoru.
U Konzumu, pak, ističu da su osigurali dodatne snage za prosinac i da
već sada imaju narudžbe čak 12 tisuća građana u svojoj online trgovini.
A to najbolje dokazuje da je onih koji nisu spremni slobodno vrijeme
žrtvovati za silna stajanja u redu sve više.
Bez suvišnih stvari
– Više uopće ne idem u velike dućane, sve kupujem preko neta, a u
obližnjem dućanu kupim kruh i mlijeko – ističe Sandra Pečnjak, koja već
godinu dana vjerno kupuje špeceraj preko interneta.
– Nema gužve, nema nagurivanja, možeš kupovati u tri ujutro i nema
skrivenih zamki – kupim samo ono što mi je na popisu, a kad odem u
dućan, uvijek u kolicima imam i hrpu nepotrebnih i neplaniranih stvari
– dodaje ta mlada grafička inženjerka.
Slično mišljenje ima i naša poznata pjevačica Sandra Bagarić, koja će
ove godine sve blagdanske potrepštine također kupiti u online trgovini.
– Jednostavno nemam strpljenja za guranje po dućanima, stajanje u redu,
pakiranje svega u automobil, pa onda opet doma sve izvaditi iz auta...
Sizifov posao. Ovako lijepo naručim što mi treba, odaberem vrijeme
dostave i sve me čeka pred vratima.
Ipak, većina je građana još vjerna tradicionalnome načinu šopinga,
zapravo, većina odlazak u dućan doživljava kao obiteljski izlazak. Više
se ne ide u kino i kazalište, građani hodočaste u trgovačke centre.
Jer, osim što vide što je novo u trgovinama, kupuju “uživo”, vide
deklaraciju, znaju dokad proizvod vrijedi...
Sigurna kupnja
– Kada je riječ o hrani, jako mi je važno kako izgleda, primjerice voće
i povrće, a osim toga uvijek gledam rokove trajanja hrane, o kojima
mnogi ne vode računa pa se može dogoditi da naručiš preko interneta, a
doma ti dođe proizvod koji vrijedi još samo nekoliko dana – ističe
Sandra Burica i dodaje kako inače sve osim špeceraja kupuje
elektroničkim putem.
Osim što štedi vrijeme i živce, internetska kupnja vrlo je sigurna i
omogućuje vam da sami diktirate vrijeme dostave, no ima i ona svojih
mana. Minimalan iznos narudžbe je dvije stotine kuna, dostava je moguća
tek sljedeći dan i kada zaključite račun, ne možete se predomisliti.
Usto, zasad su online trgovine dvaju vodećih trgovačkih lanaca dostupne
samo u Zagrebu i okolnim mjestima, no zbog rasta stalnih kupaca i to će
se uskoro promijeniti.
Dakle, kada se sve zbroji i podvuče crta, zaključak je jasan – volite
li korisno iskoristiti slobodne vrijeme, barem u prosincu, iskušat ćete
čari internetske kupnje koja će vam uštedjeti ne samo vrijeme već i
živce, jer blagdanske gužve i te kako iritiraju.