Kineski div internetske trgovine Alibaba predao je američkom burzovnom regulatoru dokumente za javnu ponudu dionica, čime je sve bliže najveće prikupljanje kapitala u povijesti američkog tržišta. Kako piše Financial Times pozivajući se na navode iz dokumenata, kompanija koja drži čak 80 posto pregolemog kineskog tržišta internetske trgovine procjenjuje svoju vrijednost između 97 i 121 milijardu dolara. To je dvostruko više od procjena Alibabine vrijednosti još do prije nekoliko mjeseci.
Osim toga, to je čini drugom najvrednijom internetskom kompanijom na svijetu poslije Googlea. Opisujući se kao 'najveća svjetska kompanija za internetsku i mobilnu trgovinu', u Alibabi su naveli da im je cilj izgraditi infrastrukturu budućnosti trgovine preko interneta. Također, žele postojati barem 102 godine. Kompanija koju je 1998. osnovao profesor engleskog jezika Jack Ma na njujorškoj burzi namjerava prikupiti milijardu dolara od investitora. Međutim, upućeni tvrde da Alibaba za 12 posto udjela priželjkuje 20 milijardi dolara, najviše od do sada rekordne javne ponude kartičarske kuće Visa koja je 2008. prikupila 19 milijardi dolara. Uspjeh javne ponude svakako će razveseliti i američku internetsku komapniju Yahoo! koja namjerava prodati 23 posto svoga udjela u Alibabi.
Nakon predaje dokumenata, u sljedećih nekoliko mjeseci slijedi predstavljanje kompanije investitorima na 'road showu'. Nakon toga znat će se i cijena dionica u javnoj ponudi. Inače, lani je kompanija zabilježila 231 milijun kupaca na svoje tri platforme, Taobao, Tmall i eTao, na kojima se nudi sve, od igle do lokomotive. To je petina ukupne kineske populacije i 40% svih kineskih korisnika interneta. Ukupna vrijednost učinjenih transakcija dosegla je 248 milijardi dolara, a samo od ožujka do prosinca prošle godine Alibaba je zaradio 6,5 milijardi dolara. Neto rezultat zaustavio se na 2,8 milijardi dolara. Međutim, Alibabine ambicije mnogo su veće od biznisa u interentskoj trgovini. Naime, tvrtka se bavi i računalstvom u oblaku, kreditiranjem malih tvrtki, stranicama za grupnu kupnju te internetskim oglašavanjem. Osim toga, nedavno je kupila udjele u najvećoj kineskoj tvrtki za videohosting c te u američkom start-upu Lyftu za usluge dijeljenja automobila.
>>Amazon i eBay u strahu od izlaska Alibabe na burzu