Google je najvredniji brend na svijetu, a na vrh ljestvice Global 500, koju izračunava konzultantska tvrtka Brand Finance, popeo se nakon punih pet godina, piše The Telegraph.
S prvog mjesta svrgnuo je Apple čija je vrijednost pala 27 posto u posljednjih 12 mjeseci. Ljestvica Global 500, koja rangira najvrednije i najmoćnije brendove, Googleov brend procjenjuje na 109,5 milijardi dolara, dok je Appleova vrijednost 107 milijardi dolara.
Kako objašnjava David Haigh, CEO Brand Financea, njihovi analitičari jednostavno se nisu mogli dogovoriti o tome jesu li pesimistični ili ne kada se radi o Appleu. No degradirali su ga s objašnjenjem da ljudi gube vjeru u mogućnost da Apple inovira.
Ipak, s obzirom na to da je Apple prije dva dana objavio financijske rezultate zadnjeg kvartala u kojima stoji da su uprihodili više od očekivanja i prodali najviše iPhonea u povijesti, Apple bi mogao vratiti prvu poziciju sljedeće godine i na ovoj ljestvici.
A najmoćniji je – Lego
Google je pak prvi zahvaljujući rastu prihoda od oglasa budući da njegov core biznis i dalje dominira uz sve lukrativnije prihodne kanale jer je sve više tvrtki online.
Inače, ljestvica Global 500 vrednuje pojedine brendove, a ne cijele kompanije, što Google čini još dominantnijim jer je tek dio Alphabeta. Ono što brend čini vrijednim jest lojalnost korisnika, korporativni ugled i investicije u marketing.
Na trećem je mjestu Amazon, dok je Facebook napredovao sa 17. mjesta lani na deveto. Osim najvrednijeg brenda, Global 500 donosi i godišnju listu najmoćnijih brendova na svijetu. Ove godine titula je pripala Legu, a s prvog mjesta skinuo je Walt Disney koji se srozao za pet mjesta. Danskog proizvođača igračaka u visine je pogurao The Lego Batman Movie, dok su digitalne inovacije poput društvene mreže Lego Life pomogle u širenju brenda. Google je drugi po moći. Kada se već radi o brendovima, nije naodmet napomenuti i istraživanje provedeno među 300.000 potrošača koje tvrdi da većina brendova može nestati iz ponude i da mnogi ne bi takvo što uopće primijetili.
Proizvode nevažne stvari
Istraživanje Havas Groupe o bitnim brendovima pokazalo je da ih 74 posto slobodno može nestati, dok 60 posto ispitanika smatra da je proizvod koji stvaraju – nevažan. No na ljestvici onih brendova koji bi opstali Google je opet na prvom mjestu, a tu su i PayPal, WhatsApp, YouTube, Samsung, Mercedes Benz, Nivea i Microsoft. Tehnobrendovi bez premca dominiraju na svim listama, a prednost im je što daju vrijednost za novac i olakšavaju život.