Svojevrsni “tko je tko” iz glazbene industrije okupio se prošlog vikenda na u Umagu na prvoj Adria Music konferenciji kojoj je cilj postati u glazbenom svijetu ono što je prestižni rovinjski Weekend Media u svijetu komunikacija.
Već prvo izdanje konferencije, s okupljenom kremom hrvatske glazbene industrije i medija, ali i iz regije i svijeta, pokazalo je da AMC ide prema svojoj nakani. No, pritom treba imati na umu da je glazbena industrija u kudikamo težoj situaciji od industrija koje pokriva rovinjski festival, pa je utoliko teže postići društveno/medijsku autoritativnost i postati mjesto gdje važno vidjeti i biti viđen da bi odjeci mogli dobaciti do najdubljih struktura industrije i društva uopće.
Bez glazbe u kući
Moguće scenarije toga oporavka ponudili su sugovornici na panel-diskusiji o budućnosti glazbe (dobitnica Grammyja, odvjetnik Steven Machat, Jane’t Sewell, duo Shapeshifters) koji budućnost vide u live nastupima i bez odvjetnika koji kreiraju odnose u diskografiji. O diskografskom dinosauri EMI koji je najavio da će ubuduće svu glazbu davati besplatno,a sebe će naplaćivati kroz marketing, već se počinje govoriti da počinje ići u stečaj.
– Sjetite se da je do prije 104 godine glazba bila bez nosača zvuka, imala je izravni kontakt s publikom i ništa je nije sputavalo – kazao je Machat te dodao da nema ništa loše u tome ako se tako nastavi, ali da taj argument ima i svoju drugu stranu: gdje bi danas i sutra klinci upoznavali “Beatlese”, “Doorse”, Michaela Jacksona da nije formata koji dovode glazbu u kuće?
Vruće o medijima
Od niza zanimljivih diskusija i radionica, najživlje je bilo na raspravi o odnosu medija i glazbe na kojoj se pokazalo (osobito u izlaganju Eduarda Bočkaja s Nove TV i Matije Babića s Indexa) da masovni mediji tretiraju glazbu kao što bi tretirali krumpire da se bave njihovom prodajom – zanima ih samo koliko nose novca, gledatelja ili klikova. I jasno je da su to crkve u kojima se glazbenici ne trebaju pokušavati moliti dok nemaju pjevačice s dobrim stražnjicama.
Kratka ocjena prvog AMC-a: ako je bilo bojazni da ekipa koja stoji iza “partyja sa Zrća” organizira konferenciju da bi dala autoritet nastupima Tiesta, Erica Morilla, Rev Runa i drugih DJ superzvijezda, stvarnost je to demantirala. No, veće uključivanje rockerske scene – nipošto brkanje s partijanerskim dijelom na teniskom stadionu koje nije mogao podnijeti ni “Elemental” – svakako bi pridonijelo raznovrsnosti.
bio sam tamo i ne mogu ne komentirati. to što je gospodin s nove tv pričao, da oni rade program za \"babu maru\" jer je lakše dobiti gledanost na selu nego u gradovima i to kako se s visine hvalioo da oni servisiraju na retardiraniji dio nacije i gledatelja, to je bilo za prijavu elektorničkom vijeću. ni matija babić nije bio puno bolji, ali njegova pozicija privatnog internetskog portala znantno je drukčija. plus, zanima me, ako je tip s nove tv tako pametan koliko je napuhan da sve zna i razumije, kako to onda da svojim vlasnicima iz godine u godinu tuku milijunske gubitke. i koje dalje mogu nabijati jer imaju sreću da im vlasnici mogu gubiti milijune. ako je nekome ok gubiti milijune ok, neka mu bude, ali pritom dijeliti s visine \"pametne\" savjete, to je degutantno. svaka čast autoru teksta, da, ti tipovi menadžera opće prakse bi sutra jednako pametovali i seljacima da počnu prodaju krumpire. a uglavnom ne razlikuju krumpir od dobre pjesme.