Krleža uz kojeg se pleše? O da, i to je moguće, u jednom sasvim novom čitanju Krležine jednočinke “Adam i Eva”, prvi put objavljene davne 1922., te prvi put izvedene 1925. Ovog puta vidjeli smo je u sklopu 4. Festivala Miroslav Krleža, koji za temu ima ljubav i smrt, u produkciji ADU i Teatra &TD, koji su je posvetili Ani Karić.
Redateljica (i koreografkinja) Natalija Manojlović priču o trodnevnoj svađi ljubavnika u nekom lošem hotelu kroz koji protrčavaju žohari postavlja kao da se događa sada i ovdje. Svađa ljubavnika postoje tako univerzalna priča o ljudskom postojanju, ali i smrti, a bogate Krležine rečenice samo upozoravaju da se od Adama i Eve ništa na ovom svijetu, i u ljudskoj duši, promijenilo nije. No, ovdje u priču ulaze i Nepoznate Eve. One svjedoče o apsurdnosti velikih ljubavi i gubitaka zbog kojih se odlazi u smrt.
Stoga je ovo Krleža sav u točno koreografiranim pokretima koji su na trenutke čak i jači od izgovorenih riječi. Redateljica u završnoj slici susreta u raju, daje i sasvim neočekivani komentar koji Krležu “prevodi” u 21. stoljeće. To je trenutak u kojem Adam i Eva postaju Adam i Adam.
Za protagoniste ove priče N. Manojlović je izabrala troje trenutačno najboljih mladih glumaca: Dadu Ćosića, Anđelu Ramljak i Adriana Pezdirca, koji su već dokazali da su, uz nadmoćnost u teatru riječi, isti takvi u teatru pokreta. Uz njih na sceni su i Nepoznate Eve: Petra Chelfi, Nina Sakić, Ivana Pavlović i Karolina Šuša.