Između nedavnog gostovanja u Švedskoj, Finskoj, Litvi... i
predstojećega na Danima hrvatske glazbe u Beču, Hrvatski barokni
ansambl, odmila zvan Hrba, otvorio je i svoj zagrebački ciklus
koncerata u novoj sezoni.
Već se nekoliko godina njegovi dobro posjećeni koncerti odvijaju u
Hrvatskom glazbenom zavodu. Ove sezone Hrba, od sedam koncerata u
ciklusu, poseže i za literaturom iz kasnijih razdoblja. Jedan od
razloga je svakako Mozartova godina, a ciklus su pod vodstvom Tončija
Bilića (na slici) otvorili programom “Mannheimska škola”, djelima
majstora u drugoj polovici 18. st. angažiranih na dvoru kneza Carla
Theodora koji pišu za “pravi” orkestar i presudno utječu i na mladog
Mozarta, odnosno oblikovanje klasičnog stila.
Na razmeđu pogleda u tadašnje staro i novo, Hrvatski barokni ansambl
pod temperamentnim Bilićevim vodstvom donosi pregledne izvedbe pune
svijesti o gesti novoga stila u nastajanju. Od Simfonije u D-duru
“Reitersinfonie” Johanna Stamitza, dotiče se opernog pisma uvertirom
uspješne “La Clamenza di Scipione” Bachova po Europi rastrčanog sina
Johanna Christiana, sve do žive izrazitosti izvedbe Simfonije “Četiri
doba svijeta” – zlatnog, srebrnog, brončanog i željeznog – bečkog
majstora Carla Dittersa von Dittersdorfa.
Posebni je pak smisao konfekciji Koncerta za flautu, gudače i basso
continuo Franza Xavera Richtera podario nenadmašni solist Dani Bošnjak
na drvenoj poprečnoj flauti. I tako ozbiljno spreman prvi koncert novog
Hrbina ciklusa najavljuje sezonu u kojoj će programi biti posvećeni
Mozartu, Bachovim sinovima i njihovim suvremenicima, francuskom baroku,
trublji u njemačkom baroku, Handelu u Italiji...
KRITIKA