Dvojica velikih glazbenih genija, Paul McCartney i šesnaest godina mlađi Michael Jackson, dva puta su snimili duet. Njihova prva glazbena suradnja bila je kad su zajedno otpjevali Jacksonovu skladbu "The Girl Is Mine" na superuspješnom albumu "Thriller", a godinu dana kasnije skupa su skladali pjesmu "Say Say Say" koja je bila uvrštena na McCartneyjev album "Pipes of Peace", i koja zapamćena po iznimno uspjelom videobroju.
Kako su McCartney i Jackson postali prijatelji koji su se međusobno družili kad god su imali priliku, u jednom se trenutku McCartney pohvalio Jacksonu kako zarađuje četrdesetak milijuna dolara na godinu od autorskih prava na tuđe pjesme koje je otkupio. (Između ostalog, McCartney je vlasnik autorskih prava na pjesme slavnog rokera iz pedesetih Budddyja Hollyja.)
- Ovako se zarađuje zbilja mnogo novca. Svaki put kad netko snimi neku od ovih pjesama, ja dobijem novac. Svaki put kad netko pusti te pjesme na radiju, ili ih odsvira uživo, ja dobijem novac – pohvalio se McCartney mlađem kolegi pokazujući mu knjižicu s popisom pjesama čiji je vlasnik, jer izdavačka prava drži njegova tvrtka MPL Communications.
Za one koji ne znaju, moramo napomenuti da se autorska prava na pjesme sastoje iz dva dijela: autorskog i nakladničkog; autorski dio je osoban i neotuđiv, dok je nakladnički onaj kojim se može trgovati, riječ je o tvrtki koja je te pjesme objavila, tiskala u notnom obliku itd. Izdavačka prava na pjesme Beatlesa, tj. dvojca Lennon-McCartney, pripadaju tvrtki Northern Songs Ltd. u kojoj su John Lennon i Paul McCartney imali po 15 posto dionica kad je osnovana i koja je prva takva glazbena tvrtka koja je izašla na burzu. Međutim, preostali vlasnici su svoje udjele 1968. prodali britanskoj tvrtki Associated Television (ATV) te su Lennon i McCartney, našavši se u nepovoljnom položaju manjinskih vlasnika, također prodali svoje dionice ATV-u.
U vlasništvu ATV-a Northern Songs je ostao do 1985., kad je ATV Music pušten na tržište. McCartney je odavno htio kupiti natrag prava na Lennonove i svoje pjesme, žaleći se na apsurdnost situacije:
- Znate što je ružan osjećaj? Kad idem na turneju i moram platiti da bih pjevao svoje pjesme. Svaki put kad otpjevam "Hey Jude" moram nekome platiti.
Da bi on postao taj "netko", McCartney se pokušao dogovoriti s Lennonovom udovicom Yoko Ono da zajednički otkupe natrag Northern Songs, ali je Jackson, nakon što je od McCartneya doznao koliko takva prava vrijede, njemu iza leđa dao veću ponudu od 47 milijuna dolara i tako došao u posjed Lennonovih i McCartneyevih pjesama. Nakon tog "noža u leđa", odnosi između Paula i Michaela su bitno zahladili i njih dvojica više nikad nisu glazbeno surađivala.
Kad je jedan novinar pitao McCartneya što misli o tome što mu je mnogo mlađi Jackson sad "šef" (jer je vlasnik njegovih pjesama), McCartney je kiselo odgovorio:
- Mislim da bi mi trebao dati povišicu. (Paul jest tražio od Jacksona veći udio od tantijema, ali ga je ovaj odbio, što je dodatno pogoršalo njihove odnose.)
Prava na veliku većinu pjesama legendarnih Beatlesa (za neke pjesme skladane prije osnutka Northern Songs, poput "Love Me Do", McCartney je uspio otkupiti natrag prava) čine možda i najdragocjeniji dio Jacksonova imutka. Procjene o njihovoj vrijednosti kreću se od stotina milijuna pa čak do milijarde dolara, jer je Jackson 1995. i svoje i te pjesme spojio sa Sony/ATV Music Publishing, spremio u džep 95 milijuna dolara i zadržao pola vlasništva nad novom tvrtkom.
Kad se našao u financijskoj stisci 2006., Jackson je posudio od Sonyja 300 milijuna dolara, a polovicu svojeg vlasništva nad glazbenim pravima dao je kao polog za taj kredit (uz opciju da Sony taj dio i otkupi). Navodno je jedan dio tog duga kasnije reprogramiran, ali detalji naknadnog dogovora nisu poznati javnosti.
Nakon Jacksonove iznenadne smrti ponovo su se pojavile glasine, kojih je bilo i još za njegova života, da je njega toliko grizla savjest zbog sukoba s Paulom McCartneyem da je u svojoj oporuci ostavio sir Paulu prava na njegove pjesme.
Je li to istina, znat će se nakon čitanja oporuke, ali čak i da je tako, onaj dio koji je zalog kod Sonyja mogao bi biti veliki kamen spoticanja. Kolike je Jackson dugove ostavio iza sebe, i hoće li sva njegova imovina bez obzira kome ju je htio oporučno ostaviti možda ići u stečajnu masu, pitanje je koje dodatno komplicira stvari.
Hoće li McCartney opet steći i drugu polovicu prava na pjesme koje je skladao, i hoće li mu to "pasti u krilo" zbog Jacksonove grižnje savjesti ili će morati duboko posegnuti u džep da bi ih se dočepao na tržištu na kojem će se naći kao i 1985., doznat ćemo kasnije.