Može li se u dubrovačkoj staroj jezgri, koja je cijela pretvorena u veliki restoran, u miru slušati onaj čuveni i bolećivi Adagietto iz Pete Mahlerove simfonije na koncertu na otvorenom? Koncert Zagrebačke filharmonije i uglednog poljskog maestra i aktualnog šefa dirigenta Varšavske filharmonije Antonija Wita pokazao je da može. Prvom u nizu VIP programa, održanom na Boškovićevoj poljani, nisu smetali zvukovi dubrovačkog noćnog života na 30 Celzijevih stupnjeva i koji sat prije ponoći.
Hrvatsko-poljska izvedba
Tako je iskusni maestro Wit mogao u miru i punoj koncentraciji uz raspoložene filharmoničare graditi velebnu simfoniju u cis-molu do njezina zvučnog kraja. Do izražaja su ponovno došli članovi orkestra koji su imali solističke dionice u bujnoj Mahlerovoj, gotovo pa chagallovski skladanoj simfoniji koja je bila idealna za izvođenje baš na Boškovićevoj poljani, ispred Jeuzitske crkve i impozantnog kolegija s kojega je na umjetnike s plakata gledao Ruđer Bošković, čiju 300. obljetnicu rođenja ove godine slavi Dubrovnik, ali cijela Hrvatska. Slobodno se može reći da je i jedan od najvećih, ako ne i najveći dubrovački velikan Bošković slušao tog inspirativnog Mahlera u hrvatsko-poljskoj izvedbi.
Još malo Chopina
A u prvom dijelu koncerta nastupio je poljsko-švedski pijanist Peter Jablonski izvodeći koncentrirano i bez suvišnog pozerstva Drugi koncert za glasovir i orkestar u f-molu. Dirigent i solist izvrsno su komunicirali pa je publika i tu izvedbu nagradila zasluženim pljeskom i izborila dodatak. Naravno, još malo Chopina, skladatelja kojim se Poljska iznimno ponosi pa je i njega uvrstila u koncert kojim je baš na Dubrovačkim ljetnim igrama htjela obilježiti predsjedanje Vijećem Europske unije od kojeg Hrvatska ima vrlo velika očekivanja.