Unatoč tome što konkurencija ne sjedi skrštenih ruku – još jednom valja podsjetiti da Terraneo i mladi Glory Dayz čine vrijedan doprinos domaćoj festivalskoj ponudi – čini se da INmusic festivalu ide sve bolje. Dapače, odlično! Nakon nedavne vijesti da ih je CNN International uvrstio među pedeset najboljih svjetskih glazbenih festivala – u društvo famoznog danskog Roskildea, sve popularnije španjolske Primavere, japanskog Fuji Rocka i velikog američkog Bonnarooa – zagrebačkoj jarunskoj fešti stiže još jedno priznanje.
Rame uz rame sa svijetom
Naime, INmusic festival na još se jedan način priključuje svjetskoj festivalskoj eliti: neke od najatraktivnijih nastupa, poput onih Gogol Bordella, Archie Bronson Outfita, Dry The River i drugih, među koje pripadaju i neupitne ovogodišnje zvijezde New Order, publika će moći pratiti i uživo na festivalskom YouTube kanalu, na adresi youtube.com/inmusicfestival.
Na isti način prenosili su se i drugi veliki (mnogo razglašeniji) svjetski festivali poput Coachalle (SAD), Sonara (Španjolska) te već spomenuti Bonnaroo koji se uz posjet od stotinjak tisuća ljudi svakog lipnja održava u Tennesseeju.
Podsjetimo, INmusic se ove godine od 28. do 30. lipnja održava sedmi put, na već uobičajenoj lokaciji Jarunskog jezera. Splet nesretno-sretnih okolnosti umjesto Cranberriesa na poziciju glavne atrakcije doveo je legendarne manchesterske indie-pop/dance inovatore New Order i od tada priča dobiva novi zamah.
No, osim glazbe koja je uz londonskog rap-soul agitatora Plan B-ja poprimila gotovo isključivo anglofilski karakter, ove će godine događaj nadopuniti i drugi, a ne samo glazbeni detalji.
Originalni autobus iz filmskog "ex-Yu klasika" "Ko to tamo peva", posebna retro pozornica postavljena u čast još jednom velikom filmu "Tko pjeva zlo ne misli" te audiovizualni bonusi živopisnih naziva "Ljudski Jukebox" i "Tesla Boat Show", samo su neki od sadržaja koji bi posjetiteljima trebali pružiti novu i neočekivanu dimenziju festivala.
A ako netko izostane s lica mjesta, Google, odnosno YouTube kao njegova najzabavnija “ispostava”, svakome može pružiti i te kako solidnu utjehu.
– Uživo na YouTubeu prenose se samo važni svjetski glazbeni događaji – kažu organizatori, a prenosit će se ukupno devet koncerata u ukupno tri dana održavanja s Otoka mladosti.
Potvrda reputacije
– Ovime smo dobili konačnu potvrdu velike svjetske reputacije – kaže direktor festivala Zoran Marić. – Činjenica da smo taj uspjeh postigli vlastitim snagama, jer je festival u hrvatskom vlasništvu i jer su partneri festivala hrvatske kompanije, pokazuje da se u Hrvatskoj mogu ostvariti svjetski rezultati. Sve smo to uspjeli napraviti u iznimno teškim gospodarskim okolnostima, kao jedini festival u čitavoj regiji koji gradskom poduzeću plaća najam lokacije. Krajnje je vrijeme da Grad Zagreb pomogne festivalu, pa time i sam sebi, jer izdvajanja koja su za Zagreb minorna mogu ova priznanja pretvoriti u veliki prihod Zagrebu – zaključuje Marić.