U preuređenoj Galeriji ULUPUH otvorena je izložba autoironičnog naziva "Škartdirektor", presjek karijere 40-godišnjeg Gorana Martina Štimca, dugogodišnjeg art direktora i autora nekih od najpoznatijih reklamnih kampanja u nas.
– Ja sam diplomirani grafički dizajner, a u reklamama sam završio tako što sam nakon fakulteta u novinama vidio oglas da agencija Digitel traži kreativnog direktora. Pomislio sam, zašto bih bio običan dizajner, bolje zvuči direktor – našalio se autor, objasnivši da je danas i te kako svjestan naličja tog posla.
Grudnjak pola broja prevelik
Duhovitim, često kritičnim opaskama popratio je gotovo sve izložene radove, uključujući nagradu GoldenBra s Magdalene 2002. godine ("Prije ili kasnije svi dizajneri dobiju nagradu. Ova mi je najdraža, samo mi je pol broja prevelika"), koja je tako i sama postala eksponat.
– Svi moji radovi dolaze iz estetike stripa, karikature, crtanog filma, gega. Poteze olovkom na fakultetu sam zamijenio režiranim fotografijama, formom u kojoj se krećem i danas – objasnio je Štimac predstavljajući nam svoje rane crteže.
Nelagodni konzumerizam
Šetajući dalje, prema novijim radovima, susreli smo se sa sve "većim" projektima, poznatijim imenima, imućnijim klijentima.
Iako im je zajednička tehnika, izlošci su vrlo različiti (što je i djelomični problem ovog postava), manje ili više uspješni, uvjetovani uglavnom narudžbama velikih kompanija za koje Štimac, uz evidentnu potrebu da se ipak malo ogradi od konzumerizma, i dalje radi.
A izložbom sebi dragih (ili mrskih) reklama radi i produženu reklamu samome sebi, nastavljajući začarani krug potrebe za društvenim angažiranjem i kreativnog servisiranja korporacija.
Radovi poznatih fotografa
Zanimljiv aspekt izložbe su radovi (pa i oni odbačeni) naših uglednih fotografa poput Andrije Zelmanovića, Mare Milin ili Sandre Vitaljić, koji su bili angažirani na Štimčevim projektima.
Kvalitetu predstavljenih fotografija pohvalila je i naša fotopionirka Marija Braut, koja je s pedagoškom zainteresiranošću proučavala izloške, potom kratko čestitala autoru i produžila dalje, ocijenivši s osmijehom da tulum otvaranja treba prepustiti mlađima.