Splićani su mahom pozdravili vraćanje opere “Adel i Mara” Josipa Hatzea na repertoar druge nacionalne kazališne kuće, jer riječ je o splitskom djelu temeljenom na istinitoj priči iz 16. stoljeća koje je posljednji put u Splitu bilo postavljeno 1993. godine.
Pljeskom su nagradili subotnju premijernu izvedbu pod ravnanjem maestra Lorisa Voltolinija i u režiji Dore Ruždjak Podolski. Naslovne uloge nesretnih ljubavnika, splitskog Romea i Julije, Turčina Adela i kršćanke Mare, odlično su odigrali Domagoj Dorotić i Valentina Fijačko. Uz njih su nastupili Ivica Čikeš, Žana Marendić Bučević, Ljubomir Puškarić, Terezija Kusanović, Špiro Boban, Ozren Bilušić te, po ocjeni mnogih, doista izvrstan Zbor HNK Split.
– Drago mi je da je splitska Opera imala hrabrosti postaviti ovo djelo koje pokazuje da se i mladi umjetnici fantastično razvijaju – kazala je operna pjevačica Cynthia Hansel Bakić.
– Oduševljen sam što se Josip Hatze opet vratio u Split. Tema opere “Adel i Mara” i danas je vrlo aktualna jer govori o srazu dviju kultura – naglasio je pjevač Tedi Spalato.
Premijeri “Adela i Mare” nazočili su brojni splitski uglednici i kulturnjaci, poklonici opera koji su premijeru ocijenili jako dobrom. No, svi se slažu u jednom – scenografija u “Adelu i Mari” bila je jako loša. Siromašna, ni po jednom detalju nije se mogao prepoznati Split, Klis, Dalmacija. Uz to, ni kostimi ni režija nisu ih oduševili.
Opera bez dobre scenografije i kostima nije opera. To je školska priredba u školi na kraju grada.