Premijera

Jede li dubrovačka revolucija uza svoju djecu i svoje kokoši?

Dantonova smrt
PIXSELL
21.08.2012.
u 16:23

Vratom giljotinirane kokoši nacrtan je hrvatski grb na bijeloj plahti, ali danas to više nije šok i provokacija

S obzirom na vrlo ograničen broj gledatelja po predstavi, na premijernoj predstavi "Dantonove smrti" okupilo se društvo koje se uglavnom poznaje, kao pokupljeno sa stubišta ispred Talira, s pridruženom ministricom kulture i dubrovačkim gradonačelnikom. Možda je i zato atmosfera na tvrđavi sv. Ivana bila prilično ležerna i opuštena, premda nam je Oliver Frljić, skupa sa scenografom Igorom Pauškom, namijenio tjeskobu, strah i mučninu.

Honorar za gledatelje

Kada su nas postrojili po visini, da bi grupu po grupu odveli na pozornicu/stratište, netko je u posljednjoj skupini onih najviših ispalio: "Neka barem negdje ima kriterija". Okovan nekoliko mjesta do mene, glumac Zdenko Jelčić na kraju je naglas pitao što je s honorarom za gledatelje čije su glave poslužile kao dio scenografije. A gradonačelnik Vlahušić, prozvan zato što nije platio kartu, spremno je odgovorio: "Nisam platio kartu, platio sam predstavu!".

Glumac Dražen Šivak, koji je u uvodu predstave, derući se na publiku, istraživao tko nije čitao "Dantonovu smrt" i tko nije platio kartu, Vlahušiću nije znao replicirati, a i inače je čitava ta improvizacija bila banalna, usiljena i suvišna, a samo u jednom u pravu: tko nije pročitao Büchnerovu dramu, ni nakon ove predstave ne poznaje tekst iz kojeg je dramaturginja Marija Karaklajić iščupala i montirala tek dva-tri monologa, ulomak iz suđenja Dantonu i dio ključnog dijaloga Dantona i Robespierrea o opravdanosti nasilja i ubijanja u revoluciji, ili bilo kojoj "pravednoj" borbi i ratu.

Previše silovanja

Ostalo je ispričano grubim i nasilnim igrokazom u kojem je vrhunac provokacije i kontekstualizacije crtanje hrvatskog grba na bijeloj plahti vratom giljotinirane kokoši. Nešto takvo nije više ni šok ni provokacija, osobito ne pred publikom koja je uglavnom već apsolvirala čitav Frljićev redateljski opus. No, ako su pitanja i očekivana, ne znači da o njima treba prestati razmišljati, pa utoliko i ovaj novi Frljićev projekt ima smisla.

Ja osobno očekivao sam od njega mnogo više, uključujući i više prostora (i teksta) za inače izvrsne glumce predvođene Sretenom Mokrovićem i Milanom Pleštinom. Posebnu pohvalu zaslužuje i jedina žena u ansamblu Ivana Roščić koja kao personifikacija Revolucije podnosi i previše grupnih silovanja, a u jednom od najsnažnijih prizora predstave kao oslijepljena Pravda glavinja po pozornici s isukanim mačem i slijedi jedino pljesak krvožednog naroda.

I na kraju ta famozna kokoš. Zahvaljujući intervenciji zaštitnika prava životinja ne krši se zakon i kokoš se ne ubija na pozornici, nego je se giljotinira već mrtvu, nakon čega će svaka, jamči intendant Prlender, biti pojedena, upravo u skladu s predstavom u kojoj giljotina postaje stol za kojim večeraju revolucionari. Zato se iz publike čuo i ovaj komentar: "Ovo je revolucija koja jede svoje kokoši".

Komentara 11

Avatar sawanah
sawanah
18:14 21.08.2012.

Iz publike se čuo i ovaj komentar: "Ovo je revolucija koja jede svoje kokoši." ...................... Dodao bih: Ovo su kokoši i kukuriku-pjetjići koji su pojeli našu moguću revoluciju.

DU
Deleted user
22:18 21.08.2012.

Veliki umjetnik Pier Paolo Pasolini sa svojim SALOom bio je „mala beba“ u odnosu na današnje larpurlarističke provokatore / imitatore! I nije se, različito od ovih, finacirao iz budžeta, a i donekle je funkcionirao sustav i samokontrole i nekakve građanskeke etike, barem u segmentima gdje su i za koje su neki pišali krv. „Car je gol“ ovdje ne prolazi, jer se (birana) publika i kritičari upravo hrane ovakvim papazjanijama, a oni koji ih proizvode još i dobro unovčuju. Uostalom, postavlja se pitanje, a zašto i ne bi, kad to danas (s našim novcima) radi svatko, od nogometnih klubova do svih mogučih političara.

Avatar HipnosPajdaš
HipnosPajdaš
17:56 21.08.2012.

A zašto Vlahušić nije platio kartu....Zato jer to treba dati iz vlastitog džepa....Pa je zato platio predstavu iz narodne kase.....gdje su tuđi novci.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije