PREMIJERA

Kralj Edip – ozlijeđeni glumac Mislav Čavajda heroj je predstave

'24.08.2011., Park Muzicke skole, Dubrovnik - Premijera Edipa na dubrovackim ljetnim igrama. Nakon povrede koljena glavnog glumca Mislava Cavajde predstava je uz modifikacije scenarija i ljecnicku kon
'Grgo Jelavic/PIXSELL'
25.08.2011.
u 22:00

Bila bi doista šteta da je zbog ozljede požrtvovnog glumca na probi predstava bila otkazana

Bila bi doista velika šteta da je zbog ozljede požrtvovnog glumca Mislava Čavajde na posljednjoj generalnoj probi Sofoklova “Kralja Edipa” potpuno otkazana treća dramska premijera Dubrovačkih ljetnih igara.

Likovi u bazenima

Kultna tragedija kojoj protek vremena nije oteo ni djelić životnosti stoga je ipak izvedena u bogomdanoj ambijentalnosti parka Umjetničke škole, s time što je publika ovog puta sjedila leđima okrenuta gradu, na mjestu gdje je za nekih prijašnjih produkcija stajala pozornica.

Tako je mudri slovenski redatelj Eduard Miler dobio impresivnu i monumentalnu kamenu scenografsku fresku koju je napunio vodom koja je tijekom gotovo cijele predstave sudbinski neumitno tekla sa stuba prema gledalištu. U brojnim bazenima koprcali su se Sofoklovi likovi. Njihove, u osnovi škrte, ekonomične rečenice zvučale su vrlo snažno i potresno, a uz Edipa, kojeg je unatoč teškoj ozljedi herojski odglumio scenični Mislav Čavajda, sasvim sigurno heroj predstave, Milerovu je redateljskom verzijom dominirao i Dražen Čuček u ulozi svećenika-komentatora koji je potpuno ogoljen u dugoj i katarzičnoj sceni predstavu doveo do smiraja.

Rafinirana i decentna bila je Doris Šarić Kukuljica kao Jokasta, ciljano letargičan Vili Matula kao Tiresija te nedokučiv poput Sfinge Livio Badurina kao Kreont. Valja pohvaliti i Jelenu Lopatić u ulozi glasnika i Vlatka Dulića kao pastira te glumce zagrebačke akademije koji su se barem do mile volje mogli osvježiti u vrućoj noći.

Dubrovačka poruka

Milerov “Kralj Edip”, prema riječima samog redatelja i dramaturginje Žanine Mirčevske, nije se bavio psihoanalitičkim konotacijama slavne drame nego njezinim političkim i sociološkim kontekstom. Pa ipak, u prvi plan predstave koja nikako nije razočarala došao je taj nesretni antički pojedinac Edip kojega je obitelj žrtvovala kako bi izbjegla proročanstvo o ocoubojstvu, a on ne samo da ubije oca i na Tebu navuče prokletstvo nego i s vlastitom majkom zasnuje obitelj s čak četvero djece. Nije prirodno ni ubiti oca niti imati potomstvo s majkom, ali ništa manje nije prirodno ni vlastitom djetetu probosti stopala i ostaviti ga pastirima u planinskim bespućima. No, Edip ne krivi ni oca niti majku, nego sebe. Oslijepi se, ali zato da bi napokon progledao. I u tome je poruka dubrovačke predstave koju ćemo u njezinu punom tjelesnom tempu ipak morati doći pogledati sljedeće sezone.

Komentara 1

HO
hornet7
16:39 26.08.2011.

kakav heroj ,,,pa svi su gradjani hrvatske barem par puta u zivotu otisli na posao i radili iako su bili povrijedjeni ili bolesni ,,,i ko je o njima pisao ili ih zvao herojima

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije