Hrvatski redatelj Nevio Marasović jedan je od rijetkih koji svoje filmove snima bez obzira na budžet dobiven od HAVC-a ili na nedostatak ikakvog državnog novca. Jedan od takvih gerilskih projekata bio je Vis-À-Vis, film koji je premijerno predstavio 2013. godine, kao autoironični komentar svojih (tada je djelovalo uzaludnih) pokušaja da snimi mediteransku komediju Comic Sans. Vis-À-Vis bio je prvi film u distribuciji Hrvatske mreže nezavisnih kinoprikazivača.
Prvi u novoj mreži
U malim kinima diljem zemlje, koja su se tada tek vraćala na kinoprikazivačku scenu obilježenu dominacijom multipleksa, Vis-À-Vis je gledalo oko 2500 ljudi.
– Za takvu vrstu filma u Hrvatskoj to je jako dobro. Primjera radi, “Obrana i zaštita” Bobe Jelčića koja je sjajan i vrlo nagrađivan film imala je manju gledanost. Međutim, i dalje se radi o malenom broju ljudi. Nakon što smo nedavno premijerno predstavili napokon dovršeni film Comic Sans, ljudi su me doslovno svakodnevno ispitivali gdje bi se mogao pogledati Vis-À-Vis. Pisali su mi iz Hrvatske, Srbije, Makedonije, BiH, europskih zemalja... Bili su spremni i platiti, a ja im nisam imao što ponuditi. Smrću videoteka i padom popularnosti DVD-a filmovi su nakon prikazivanja u kinima osuđeni na zaborav – kazao nam je Nevio Marasović, koji je ovih dana, mimo svih uvriježenih pravila struke, u dogovoru s producentom svoj film besplatno objavio na internetu. I postigao ogroman uspjeh jer samo u prvom danu legalno ga je gledalo 3730 ljudi, a njihov broj se povećava iz minute u minutu.
– To samo dokazuje da hrvatski film itekako ima publiku i da prodaja skupih kinoulaznica nije jedini kriterij uspješnosti. Ako pogledate hrvatske filmove koji su ranije znali procuriti na YouTube, vidjet ćete da su ostvarili desetke i stotine tisuća pregleda. Mi imamo sreće da smo vlasnici vlastitih filmova i možemo napraviti ovakav potez. Redatelji koji su snimali u koprodukciji s nekim stranim producentom ili s HTV-om nemaju taj luksuz. Televizija nikada ne bi dopustila da se film besplatno nudi online ako ga oni mogu prikazati u svojem programu i od toga zaraditi. Zato mi je žao što nije zaživjela ideja koja se svojedobno rodila u HAVC-u, da se napravi nešto kao Netflix za hrvatski film, da bude dostupan svima koji požele, a da se koproducenti ipak naplate – objašnjava Marasović.
Nepovoljni digitalni paketi
Nije zadovoljan ni digitalnim videotekama kakve se nude u paketima većih internet i TV providera jer dostupnost filma ovisi o tome kome plaćate pretplatu.
– Mi filmove ne snimamo zbog novca, nego iz ljubavi i boli me duša kada ih ljudi ne mogu vidjeti. Zato ću besplatno na internetu ponuditi i svoje druge filmove – najavljuje redatelj.