LET 3: BOMBARDIRANJE SRBIJE I ČAČKA (Dallas)

ekr-let-txt.jpg
import
01.12.2005.
u 12:09

U njihovim konceptualnim subverzijama nikada nije bilo lako detektirati omjer opaljene zafrkancije i ozbiljnih (ma što to značilo) umjetničkih nakana, no jedno je sigurno Let 3 još uvijek je najambiciozniji i najradišniji bend na hrvatskoj rock sceni. Doduše, u slučaju dugo pripremanog albuma "Bombardiranje Srbije i Čačka" pojam rokenrol rastegnut je poput žvakaće gume sve do granica narodnjaka i antiknih zabavnjaka i daleko preko njih. U sklopu nedavnog gostovanja na zagrebačkom Radiju 101 rukovodstvo benda pozadinu nastanka ploče objasnilo je riječima: "Uzeli smo komadiće narodnih motiva iz svih krajeva bivše Juge, bacili ih na pod, pokupili ih i polijepili natrag".

Rezultat te mukotrpne copy/paste misije nadrealno je euforičan, retrofuturistički elektro-folk-rock puzzle. Naravno da je stvar politički upitna ili nekorektna do krajnjih granica od naziva albuma, preko slike s naslovnice koja bend obučen u ex-yu narodne nošnje suprotstavlja panorami Dubrovnika, do najvažnije glazbe same. Uvodni turbonarodnjak "Mala soba" pretvoren je u turbo-trash, u "Eri" je demoliran Jakov Gotovac, "Zurle" je naslonjena na makedonski oro motiv, a u "Mamne Baneta" (Nemam tabane) na vokalu je zaposlen riječki krojač (!) Srećko Bijelić-Sexy.

Zazvan je i Mišo Kovač glavom i brkom u preradi estradnog superhita iz 70-tih "Odvest ću te na vjenčanje", zajedno s kratkim sampleom otrgnutim iz izvornika. Rodni grad opjevan je u "Riječkim pičkama", no pitanje je kako će politički dušebrižnici reagirati na skladbu "Beograde". Najboljih pet minuta ipak je dekonstrukcija Šaulićeva hita s konca 70-tih, "Dođi da ostarimo zajedno" u kojemu su uz osnovnu temu oživjeli semplirani Deep Purple iz "Child In Time" (otuda naslov), Floydi iz "The Wall", njemački ženski vokali i još štošta Ukratko, organizirano ludilo s mnogo neočekivanih obrata. (D. L.)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije