Prvi put u 117 godina postojanja splitskog kazališta izvedena je Verdijeva opera Macbeth u režiji Petra Selema i pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića.
Izrazito dug pljesak i ovacije oduševljene publike popratile su prvu ovosezonsku premijeru opere u četiri čina koju su iz lože pratili predsjednik RH Ivo Josipović i makedonski predsjednik Gjorgje Ivanov.
– Jako dobro. Odličan zbor, sjajni solisti, scena naizgled jednostavna, ali vrlo dojmljiva. Odlična izvedba. Čestitam svima – izjavio je nakon tri i pol sata "guštanja" predsjednik Ivo Josipović.
Sretni čovjek Mucalo
Posebno raspoložen i zadovoljan bio je v.d. intendanta HNK Split Duško Mucalo.
– Trebalo je imati hrabrosti postaviti priču o želji za vlašću i zločinu. Večeras sam sretan čovjek. Zahvaljujem svim umjetnicima. Pokazalo se koliko su zbor, orkestar i solisti jaki i moćni. Pokazali su da Split i njegov teatar mogu pružiti visoki domet – istaknuo je Mucalo.
Opera je nastala 1847. i mnogi je smatraju najhrabrijom, najkonzistentnijom i najidealističkijom operom tog razdoblja Verdijeva stvaralaštva.
Na splitskoj premijeri osjetila se odlična suradnja redatelja Petra Selema i maestra Ive Lipanovića.
Svima su se svidjeli maštoviti kostimi Dore Argento, kao i scena koju je osmislio Ivo Knezović. Glavne uloge, Macbetha i Lady Macbeth, sjajno su tumačili Jurij Nečajev i Sofia Mitropoulos. Bariton Jurij Nečajev glavni je solist Opere Boljšoj teatra iz Moskve. Nastupa na najvećim svjetskim pozornicama poput milanske Scale, Metropolitana, Covent Gardena, a na splitskoj premijeri je debitirao u ulozi škotskog kralja.
Jednu od najzahtjevnijih uloga sopranskog opernog repertoara odlično je odigrala mlada grčka sopranistica Sofia Mitropoulos, pjevačica zavidne međunarodne karijere.
Oboje su naglasili kako su se izrazito teških uloga prihvatili isključivo na nagovor maestra Lipanovića, u kojeg imaju veliko povjerenje jer su s njim već surađivali.
Veliku pomoć svojim sugestijama pružio im je redatelj Petar Selem.
Užitak Kerumove sestre
U ostalim solističkim ulogama, uz Zbor i Orkestar Opere splitskog teatra, pojavili su se Ivica Čikeš (novi ravnatelj Opere), Domagoj Dorotić, Špiro Boban, Antonija Teskera, Mate Akrap, Tonči Banov, Jadran Barišković, Zlatko Aurelio Kokeza i Stipe Bakić.
– Prekrasno, besprijekorno, prezadovoljna sam, uživala sam – kazala je Nevenka Bečić, prva dama Gradskog vijeća, Kerumova sestra.
Bila je to, kaže, jedna od iznimno uspješnih večeri.
– I glazbeno i režijski ovo je teško probavljiv komad, međutim publika ga je odlično primila – izjavio je slikar Matko Trebotić.
Split je, nema nikakve dvojbe, tvrde ljubitelji i znalci opere, dobio predstavu koja će dugo, dugo živjeti.
Ovo je jedna od najdosadnijih Verdijevih opera, a da ne kazem i najduzih. Nema 2 arije koje su prepoznatljive u cijeloj operi, niti se na natjecanjima solo pjevaca ili koncertima arija iz opera ikada izvadja nesto iz ove opere. Ova publika pljeskala bi vjerojatno i na revanje magaraca da im je Josipovic u publici.