Kultnog Malog princa pisca Antoinea De Saint-Exupéryja ovih dana možete pronaći na policama knjižara, ali u sasvim novome ruhu. Iako je esencija priče ostala netaknuta, zadnje izdanje Mozaika knjiga sadrži kodove koji se mogu učitati putem pametnih telefona ili tableta. Izgled samih kodova je simboličan – interaktivne crvene ruže uz pomoć aplikacije uvode čitatelje u proširenu stvarnost, odnosno otvaraju dodatne sadržaje poput glazbe, zvukova, igara ili virtualnih crteža.
Funkcije kamere na tabletu ili mobitelu omogućavaju da likovi budu vidljivi na odabranim stranicama u stvarnome svijetu, i to u tri dimenzije, a postoji i opcija fotografiranja s likovima iz priče. Knjiga broji 96 ilustriranih stranica na kojima se može naći čak 20 ruža ili kodova, a ideja ovog izdanja bila je prilagoditi klasičnu priču modernom dobu i potaknuti mlade da koriste naprednu tehnologiju u edukativne svrhe.
Ovakav tip interaktivnih knjiga popularan je u svijetu zadnjih nekoliko godina, dok je u Hrvatskoj ovakva specifična kultura čitanja tek u začecima. Na jedan sasvim nov način tako je ispričana priča Malog princa, dječaka koji se u svojoj avanturi susreće s cijelom paletom likova, a svaki od njih uči ga nekoj od životnih vrlina. Ta je bezvremenska priča važna i djeci i odraslima jer njenu metaforičnost svaki čitatelj može shvatiti na svoj način. Prinčeva ruža metafora je za univerzalnu ljubav, ali i taštinu. Ona je povod njegova istraživačkog putovanja, ali i razlog za njegov povratak. Lisica ga podučava važnim lekcijama: samo se srcem može vidjeti ispravno, a ljubav podrazumijeva odgovornost.
Na koncu ga zmija koja govori u zagonetkama biblijski simbolično svojim ugrizom vraća na rodni planet. Prvo izdanje originalne knjige izašlo je u Parizu 1943. godine, a od tada je knjiga prevedena na više od 300 jezika u svijetu. De Saint-Exupéry inspiraciju za priču izvukao je iz vlastitog iskustva – autor je zapravo utjelovljenje lika pilota kojemu Mali princ, nakon što se nađe na posljednjem planetu, Zemlji, prepričava svoje živopisne avanture. Ogromna popularnost ove bajke pokazuje kako klasik poput ovog gotovo 80 godina nakon prvog izdanja neće tako skoro biti zaboravljen – baš naprotiv – priče koje nas uče o tome kako biti dobar čovjek prema drugima, ali i sebi samima nikada neće izaći iz mode. Promocija novog, modernog izdanja Mozaika knjiga održat će se 17. svibnja u Hoću knjigu.