ZAGREB – Na početku ovogodišnjeg One Take Film Festivala, njegov je
direktor filmski snimatelj Vedran Šamanović rekao kako je ovaj festival
jedinstvenoga koncepta u svijetu prilika filmoljupcima da pokušaju
otkriti koji je to poriv koji filmaša tjera da snimi film u jednom
kadru.
Dva dugometražna (od kojih turski “Točka” samo izgleda kao da je
snimljen u jednom kadru) i 30 kratkometražnih filmova u konkurenciji
potvrdili su kako je misija jedan kadar – jedan film iznimno zahtjevna.
Jer, kao neobična forma – osobito stoga što se većina filmaša slaže da
je upravo montaža najspecifičniji oblik filmskog izražavanja – film u
jednom kadru mora imati jak razlog zašto je napravljen baš tako. Strogo
gledano, on ne bi smio biti bolji da je snimljen u dva, tri ili više
kadrova.
Na programu ovogodišnjeg OTTF-a takvih je ostvarenja bilo samo nekoliko
– primjerice austrijski “Drake” ili mađarski “S malo strpljenja”.
Pobjednički “7.23” vjerojatno bi bio jednako dobar i da ima više
kadrova. No, ovako usko specijaliziran festival bez sumnje je ispunio
Šamanovićevu želju da aktivne i pasivne filmoljupce potakne na
intenzivnije razmišljanje o sredstvima filmskog izraza nego što to čine
festivali “šireg profila”.
ZAVRŠEN ONE TAKE FILM FESTIVAL