Premijera u Vukovaru

Odlična drama koja će usrećiti štovatelje Woodyja Allena

'blue-jasmine-image03'
''
01.09.2013.
u 17:57

Jasmine French je scenaristički pomno razrađen film, drukčiji, životniji i mračini od dosadašnjih

Na Vukovarskom filmskom festivalu premijerno je u Hrvatskoj prikazan film "Jasmine French" (u originalu "Blue Jasmine") kultnog filmskog redatelja i scenarista Woodyja Allena, koji je posljednjih godina svog stvaralaštva posvetio snimanju autorskih posveta europskim gradovima.

Galerija ljudskih mana

Umjetnički rezultati u tom nizu nisu uvijek bili izvrsni. Tako nam je posljednji film iz te faze, tek osrednji "Rimu s ljubavlju", dao razloga da brinemo o tome kako će izgledati Allenov idući film. Ali Woody nas je iznenadio posve drukčijim, životnijim, ali istodobno i mračnijim nego ikada filmom o odnosu dviju usvojenih sestara. Plavuša Jasmine, koju glumi izvrsna Cate Blanchett, čitav se život koristila šarmom za probijanje na društvenoj ljestvici dok je brineta Ginger, u tumačenju Sally Hawkins, "dobila loše gene" pa završava u vezama s opskurnim šljakerima, bez novca, a najčešće i bez kontakta s bogatom sestrom.

No, u trenutku kad Jasminin brak s prevarantom s društvenog vrha krahira, ostavljajući je sa slomom živaca i bez prebijenog centa, ona traži utočište kod sestre koje se godinama sramila.

Jasminin dolazak u Gingerin dom pokreće niz emocionalnih i međuljudskih katastrofa, razotkrivajući više ljudskih mana nego što je Woody Allen ikada prije dodjeljivao svojim protagonistima. Iako prisutna, karakteristična allenovska neuroza u ovom je filmu prigušena, ostavljajući prostor za nešto realističniju dramu koju izvrsno nosi jaka glumačka podjela na čelu s Cate Blanchett, u kojoj se, uz glavne glumice, posebno izdvajaju Bobby Cannavale u ulozi Gingerina zaručnika Chilija i epizodist Michael Stuhlbarg kao ljigavi zubar Flicker.

Zanimljiv je i niz viđenijih hollywoodskih glumaca koji se u "Jasmine French" pojavljuju u ulogama statista, u grupnim prizorima zabava koje pohodi glavna junakinja. Portretirajući svoje likove, Allen ponovno poseže za nizom stereotipa, od toga da je uspješnija sestra visoka plavuša, a neuspješna oniža brineta, do mehaničara Chilija koji je utjelovljenje arhetipa urbanog "bijelog smeća", zalizane kose i odjeven u "siledžijku".

Naznaka novog puta

Ovakva igra najotrcanijim klišejima naslijeđena je iz ranijih Allenovih radova, ali uklopljena je u sasvim drukčiji kontekst za koji se nadamo da je naznaka novog puta u Allenovoj filmskoj karijeri obilježenoj, prije svega, izvrsnim autorskim filmovima. Također treba naglasiti da je ovo nakon mnogo vremena Allenov scenaristički najrazrađeniji film, što će obradovati njegove štovatelje.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije