Baletni ansambl HNK Split poprilično je podignuo umjetničku ljestvicu dramskim baletom “Onjegin” koji je u koreografiji Vasilija Medvedeva premijerno izveden na glazbu Petra Iljiča Čajkovskog koju je uživo svirao Orkestar Opere pod suverenim i emotivnim ravnanjem maestra Harija Zlodre.
Ovacije i gotovo osmominutni gromoglasni pljesak oduševljene publike nagradili su umjetnike jednoglasno poručujući da je splitska nacionalna kazališna kuća dobila moćnu baletnu predstavu koja nedvojbeno mora ostati na repertoaru. Ostat će zapisano i da je Ilir Kerni, ravnatelj baleta, očito očaran viđenim, kleknuo na pozornici pred koreografom Medvedevim.
Grandioznoj izvedbi donesenoj po strogim pravilima u svijetu poznate “ruske škole” koja nas je vratila u vremena romantizma, puna bajki i čarolija, pridonijeli su svi koji su radili na kompleksnom projektu. Uz izvrsne članove splitskog baletnog ansambla, svakako treba izdvojiti i pokloniti se vrhunskim solistima: Irini Čaban Bilandžić koja je igrala ulogu Tatjane, Aubinu Le Marchandu koji je tumačio Onjegina, Evi Karpilovskoj koja je utjelovila Olgu i Ivanu Boiku koji je plesao lik Lenskoga. Besprijekorno točni i nevjerojatno glumački eskpresivni donijeli su na pozornicu Puškinove likove i ni u jednom jedinom trenu nije se moglo nazrijeti koliko su ih koreograf i njegov asistent Stanislav Fečo iznurili tijekom dvomjesečnih više nego napornih priprema. Fenomenalni su scenski prizori dvoboja dvaju prijatelja, Onjegina i Lenskog, Tatjanine noćne more i bravure ljubavnog četverokuta u kojime su solisti pokazali snagu i umijeće na kojima im mnogi mogu zavidjeti. U vrlo zahtjevnim duetima i varijacijama bili su i emotivni i glumački dirljivi i tehnički uvjerljivi.
Spektakularnoj izvedbi pridonio je Neven Mihić koji potpisuje kostimografiju, scenografiju i dizajn i majstorski efekti oblikovatelja svjetla Srđana Barbarića, raskošna scenografija živopisne šume i salonskih prostora, koloritni kostimi koji podsjećaju na narodnu nošnju i oprave plemstva iz devetnaestog stoljeća, donijele su ljepotu očima, a živi zvuk Orkestra splitske Opere melem ušima. Balet “Onjegin” treba doživjeti uživo i barem na kratko zaboraviti teškoće svakodnevice.