Često se može čuti kako pop i rock glazba više nije kakva je nekada bila, odnosno da je izgubljen kreativni žar nekadašnjih vremena. Takve tvrdnje vjerojatno i stoje, ali samo ako gledamo izvođače iz prvog plana te scene. Zađemo li ispod površine otkrit ćemo prilično pulsirajuću scenu mladih izvođača koja djeluje u sjeni najvećih diskografskih kuća, televizija, radija i srednjostrujaških medija.
Na žalost, ono što se doista nepovratno izgubilo to je ne samo društvena snaga rock glazbe; davno smo prestali vjerovati u revolucionarnu moć glazbe u koju su vjerovali 60-ih ili 70-ih. Ali, kao da je izgubljen i eros za glazbom. Nekada ako ste bili glazbenik ili imali bend, bio je to prilično siguran put prema statusu “cool” osobe, magneta za publiku i suprotni spol. U današnjem razmrvljenom konzumerističkom svijetu u kojem se cijeni isključivo spektakl bavljenje glazbom siguran je put tek prema getu rijetkih istomišljenika.
Hrvatska glazbena scena obiluje vrlo zanimljivim alternativnim (u smislu da ne pripadaju velikom diskografskom i medijskom svijetu) izvođačima koji nalaze svoj put do publike preko društvenih mreža, samoizdanih albuma i EP-jeva i klupskih nastupa. Na ovim stranicama predstavljamo moguću kompilaciju nekih od najzanimljivijih izvođača, svojevrsni nastavak “Paket aranžmana” i drugih legendarnih kompilacija koje su na najširu scenu uvele novu krv nakon koje više ništa nije bilo isto.
1. Ljudska priroda – U pola 9 kod Sabe
Pretežito lezbijski ženski bend ima štih neobaveznosti ad hoc skupljene ekipe, ali zanimljive melodije i instrumentarij koji zvuče kao pop kabare. U ovoj pjesmi obojenoj ukuleleom i haustorovskim saksofonom duhovito pjevaju o tome da je „svaka sa svakom“ i komplikacijama koje iz toga proizlaze.
2. Gubim glas – Riverpool
Autorska strana riječkog Beatles Revival Benda pokauje u vlastitim pjesamama zapanjujuću sposobnost imitiranja glazbe svojih uzora. Zarazan refren, melodija aranžirana i nazalno lennonovski pjevana po uzoru na drugu fazu liverpoolske četvorke, potencijalna je radijska bomba.
3. Smrt je romantična – Miki Solus
Akustična tekstura i prateći ženski vokali ukazuju na zadojenost Jonathanom Richmanom, ali dečko tvrdi da ga nikada nije slušao, a nema razloga da mu ne vjerujemo. Glazba i tekstovi odišu iskrenošću, stav mu je autohton, autentičan i nepretenciozan, zvuk „kućni“, ali spreman za osvajanje klubova.
4. Nova – Vlasta Popić
Novovalovski tročlani bend (gitara, bas , bubanj, naravno) uspoređuju s Repetitirom, što pak znači Disciplina Kičme ili (s obzirom na ženski vokal) Boye. Ova pjesma jednostavne, ali efektne melodije i gitarskog rifa koji je vuče za sobom bila bi prepoznata i u nekim plodnijim vremenima.
5. No Room For Us – Lovely Quinces
Lovely Quinces (Dunja Ercegović) definitivno je najbolja predstavnica serije novih domaćih kantautorica i glzbenih snaga općenito koja ne samo da pjeva na engleskom jeziku nego i zvuči svjetski. Naslovna pjesmi s hvaljenog EP-ja sjajno je sviran i pjevan komad introvertirane Americane.
6. Tragovi – Queen Of Sabe
Uvodna skladba s indie kompilacije CR-a također ima sve karateristike kvalitetne radijske robe, pa i pravog evergrina. Efektan U2-ovski refren i moderna organska produkcija pokazuju da je Queen Of Sabe (Sabina Herman) raznovrsnija od domaćeg ženskog kantautorskog vala u koji je svrstavaju.
7. Loše vijesti – Punčke
Tročlani ženski bend iz Vinkovaca alternatvni je pop punk, čime se cure odmiču od klasično retro-rockerskog „partibrejkers“ zvuka većine slavonskih bendova. Dvije i pol minute „Loših vijesti“ su prava mala punk-progresive epčina, opaka i zrela, nimalo „simpatična“ kako curama nekad nepotrebno pokroviteljski tepaju.
8. Na rubu neke šume (posadi svoje agrume) – Ivana Picek
Još jedna kantautorica, nešto drukčija od Lovely Quinces; slatka, zvuči kao da je više oslonjena na folk i Melanie, nego na dominantnu Americanu, pomalo naivna i nevina, pjeva o šumama, o tome kako voli životinje, ptice, mačke, morske zvijezde, kaktusiće male… Krhka, draga i vrlo osebujna.
A Silente?