Kazalište

Osijek voli boga dioniza i odgaja talentirane mlade glumce

'04.04.2013., Osijek - Profesor na umjetnickoj akademiji i redatelj Robert Raponja. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
'Davor Javorovic/PIXSELL'
27.04.2013.
u 22:24

Pozornica im je kao nogometni teren na kojem odmjeravaju – kreativne snage. Zbog toga su izašli iz školskih klupa i povezali se sa svijetom...

Pozornica im je kao nogometni teren na kojem odmjeravaju – kreativne snage. Zbog toga su izašli iz školskih klupa i povezali se sa svijetom. Rezultiralo je to Dionizom – Međunarodnim festivalom kazališnih akademija. Osječani su ga pokrenuli prije šest godina. Održava se uvijek u vrijeme od Međunarodnog dana lutkarstva do Međunarodnog dana kazališta, upravo kada su se nekada događale i Dionizijeve igre. Iako mlad, festival je već postao nezaobilazna točka na europskoj kazališnoj karti.

što sve kazalište može biti

– Krenuvši od osnovne ideje da našim studentima dajemo uvid u to što je sve kazalište i što ono može biti, odlučili smo okupiti vrsne pedagoge s različitih strana kako bi se mogli usporediti, razmijeniti iskustva i utjecati jedni na druge. Program je osmišljen tako da se tijekom prijepodneva održavaju radionice profesora različitih akademija s različitim temama o pristupu glumi, a potom se predstavljaju sa svojim produkcijama – objašnjava producent Dionizija, redatelj te prodekan za međunarodnu suradnju Umjetničke akademije u Osijeku Robert Raponja.

Popis sudionika svake je godine sve duži. Na njega su se već upisale akademije iz Češke, Slovačke, Rumunjske, Bugarske, Makedonije, Velike Britanije, Srbije, Turske, Austrije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine... Sa svima njima Umjetnička akademija u Osijeku sklopila je ugovore o suradnji koji, kako kažu, neće ostati samo na papiru nego će se nastaviti ostvarenjem zajedničkih projekata. Osječani za Dioniza upućuju pozive na njihove adrese, a pozvani delegiraju određene klase studenata s gotovim programima ili ih posebno pripremaju za njega.

– Jednaku pažnju posvećujemo glumi i lutkarstvu. To je za nas neodvojivo jer tražimo simbiozu između kazališnog odnosno glumačkog izraza. Na nama je da pred studente stavimo mogućnosti, a na njima je da izaberu put kojim se žele razvijati – dodaje Raponja ističući kako Osijek za sada ima jedinu akademiju u Hrvatskoj sa studijem lutkarstva. Model koji je u Slavoniji utemeljio Slovenac Edi Majeron već su kopirali Sarajlije na svojem studiju kao i oni u Podgorici.

dugotrajan trening glume

– Recept za uspjeh kako se postaje dobar glumac ne postoji. Glumci iskušavaju i prihvaćaju pojedine alate. Gluma se mora dobro istrenirati, pa je zbog toga studij dugotrajan i gotovo individualan. Kada talent stane na scenu, to se vidi. Ovo je na neki način povlašteni studij jer ga pohađaju oni koji su to željeli i ti mladi ljudi pripadnu kazalištu kao mediju – smatra on.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije