Slušatelji će imati priliku čuti Modri val, za simfonijski orkestar Olje Jelaske i Images (Slike), za orkestar, Claire de lune (Mjesečina) u aranžmanu André Capleta za orkestar i La mer (More), tri simfonijske skice skladatelja Claudea Debussyja.
Programom će ravnati Quentin Hindley koji pripada generaciji uspješnih mladih francuskih dirigenata čiji rad dobiva pohvale stranih medija. Precizne geste, tečan ritam i širok raspon jakih kontrasta samo su neke od vrlina ovog francuskog dirigenta. Njegovo diskretno i empatično dirigiranje razotkriva očitu vrhunsku kvalitetu instrumentalista. Diplomirao je na Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris na smjerovima viole, analize glazbe, orkestracije i dirigiranja. Korisne smjernice i savjete pružili su mu Jean-Marc Cochereau, Pierre Boulez, Paavo, Neeme Jarvi i drugi.
Ideja simfonijske pjesme Modri val razvija se "od trenutka formiranja vala do vrhunca kada se val rasprši i pretvori u neke nove forme nekog novog vala". Djelo je praizvedeno 8. svibnja 2014. godine u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu u izvedbi Simfonijskog orkestra HRT-a pod vodstvom Aleksandra Markovića, a 2018. godine nagrađeno je godišnjom nagradom Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Zagrebačka filharmonija je uvrstila ovu kompoziciju na svoj kompaktni disk The Wonderful Monster of Time s djelima suvremenih hrvatskih skladatelja, predstavljen 2021.godine. Skladbu Modri val je moguće doživjeti kao hommage Debussyjevu Moru, iako sunce malo drugačije sija, a morski valovi malo se drukčije odbijaju o obalu skladateljičina zavičaja.
Slike, za orkestar, kompozicija je pisana u tri dijela: Gigue, Ibería i Proljetni rondo. Riječ je o skladbama koje su povezane plesnim i osobito folklornim sastavnicama, ali na osebujno stiliziran način, napisana je između 1905. i 1912. godine.
Mjesečina, treći je segment Suite bergamasque, originalno kompozicije za klavir, u četiri stavka francuskog skladatelja Claudea Debussyja, započetoj 1890. Godine. Nježna Clair de lune pruža „ugođaj spokoja i osjećaj nježnosti…“ „Naslov je zacijelo intertekstualni pozdrav upućen pjesniku Paulu Verlaineu, autoru istoimene pjesme, koju je nekoliko godine ranije Debussy uglazbio u svojoj vokalnoj lirici.“ - ( prema Viktoru Žmegaču, u časopisu Vijenac)
More, sastavlja više simfonijsku formu s finalom koji razrađuje temu iz prvoga stavka, iako u srednjem stavku, Jeux de vauges, napreduje puno manje direktno i s više varijacija boje. „Triptih u strukturnom pogledu nije posve jedinstven. Prva dva dijela : Od zore do podneva na moru – De l’aube ŕ midi sur la mer i Igra valova – Jeux de vagues donekle se razlikuju od trećega Razgovor vjetra i mora – Dialogue du vent et de la mer i primjer su izbjegavanja tradicionalnog poimanja tema i njihova suprotstavljanja.“ Kritike nakon premijere su opet bile strogo podijeljene. Neki kritičari su smatrali da je djelo manje suptilno i manje misteriozno od njegovih prijašnjih djela, čak i korak unazad.
I ovog petka, s početkom u 19:00 sati u predvorju Velike dvorane ne propustite predkoncertni razgovor na kojem će ugledni gosti podijeliti s vama svoj umjetnički doživljaj ovotjednog koncerta Zagrebačke filharmonije.