Premijerna izvedba Molièreove komedije "Umišljeni bolesnik" koju je na scenu HNK Split postavio redatelj Dario Harjaček dok dramaturgiju potpisuje Vedrana Klepica, nije baš oduševila publiku koja zna što je prava commedia del arte i barem malo poznaje djela slavnog francuskog komediografa, međutim razgalila je one gledatelje koji se prvi put susreće s autorom koji su uistinu vrlo rijetko igra u gradu podno Marjana. Sama činjenica da možemo vidjeti Molièrea u nacionalnoj kazališnoj kući u Splitu svakako je vrijedna pozornosti.
Dok je publika (gotovo uvijek je to tako) podijeljena u ocjenama i dojmovima posljednje ovosezonske splitske dramske premijere, redatelj Dario Harjaček vrlo zadovoljan izjavio je kako smatra da su napravili dobru predstavu te da mu je bilo sjajno surađivati sa članovima splitske Drame i mladim glumačkim zvijezdama koje će idućih trideset ili četrdeset godina predstavljati vrh hrvatskog teatra.
- Molièrea treba čitati iz perspektive našeg vremena, veliki pisci kao što je on nisu mrtvi nego su živi pisci. A liječnici danas nisu šarlatani, poručio je.
Tema "Umišljenog bolesnika", kako su ga iščitali redatelj i dramaturginja, obiteljski su odnosi i obiteljski zlostavljači, a u naslovnoj ulozi umišljenog bolesnika Argana, poprilično ostarjelog, arogantnog, strahovito nervoznog zlostavljača koji zapravo pati od poremećaja ličnosti, dobro se snašao mladi glumac Marijan Nejašmić Banić.
Ne želeći potpuno mijenjati središnju nit priče baziranu na temi prisiljavanja žene na neželjeni brak i bezrezervnoj poslušnosti ocu, autori su radnju smjestili u viktorijansko razdoblje, strogo i disciplinirano, ali samo prividno čisto. Scenografija sa poluotvorenom konstrukcijom koju je osmislila Vesna Režić omogućila je da se vjernije dočara činjenica kako svatko svakoga gleda, kako se ništa ne može skriti i kako svatko o svakome zapravo sve zna, a zanimljive kostime izradila je Ana Marin. Poseban timbar ovoj predstavi, koja je bez ikakvih posljedica za odvijanje radnje mogla trajati barem dvadesetak minuta kraće (glumci su na pozornici gotovo puna dva sata bez pauze) daje glazba koju je skladao Goran Tudor. Izrazito naglašena i u funkciji cijele priče koja je na žalost, na trenutke gubila tempo. Premda je glavna poruka, a to je da se svatko od nas može oduprijeti bilo kojem obliku zlostavljanja bez obzira od koga dolazio, doprla do gledatelja. Prvenstveno zahvaljujući hrabroj Arganovoj kćerki Angelique koju je na scenu donijela Zorana Kačić Čatipović. Smjelo i kvalitetno ulogu sluškinje Toinette koja se i erotski "poigrava" sa svojim gazdom Arganom, odigrala je mlada Petra Kovačić Pavlina, a najbolju glumačku kreaciju ostvario je Pere Eranović izvrsno tumačeći Cleantea, zanesenog romantičnog mladića zaljubljenog u Angelique. Zorana Kačić Čatipović i Pere Eranović osim glumačkih, pokazali su i pjevačke sposobnosti.
U predstavi su još, vrlo korektno i profesionalno nastupili : Andrijana Vicković (druga Arganova žena), Nenad Srdelić (doktor Diafoirus), Nikša Arčanin (Thomas Diafoirus, udvarač Anguelique), Filip Radoš (Doktor Purgon koji liječi Argana), Anja Ostojić (mlađa Arganova kći), Luka Čerjan (apotekar Fleurant) i Vicko Bilandžić (notar Bonnefoy).