Mezzosopranistica iz Virovitice Renata Pokupić i najnovijim recitalom održanim u Kneževu dvoru na Dubrovačkim ljetnim igrama dokazala je da vrlo mudro vodi svoju karijeru.
Pjevala na tri jezika
Uz decentnog i pouzdanog pijanista Rogera Vignolesa, u idealnim akustičnim uvjetima starog dubrovačkog kneževskog atrija, Renata je izvodila program za sladokusce, popijevke Vaclava Tomašeka, Bedricha Smetane, Antonina Dvoraka i kao pravi šećer na kraju, tri skladbe Kurta Weilla skladane za dramu “Marie Galante” Jacquesa Devala. Pjevajući na njemačkom, češkom i francuskom, s uzornom dikcijom i puno strasti, umjetnica je očarala publiku, ali je ipak vrhunac dotaknula interpretirajući upravo savršenom muzikalnošću Weillovu sjetnu skladbu “Youkali”. Bila je to antologijska izvedba skladbe koja tako šarmantno priča priču o utopističkoj zemlji u kojoj nestaju sve brige i u kojoj su skriveni svi naši snovi. Pokupić izvrsno kontrolira svoj glas. Gotovo nikada ne pretjeruje, u nje nema nepotrebne dramatike niti suvišnih vokalnih pretjerivanja, ali ima jako puno boja i glasovnih preljeva kojima obogaćuje skladateljski zapis. U interpretacijama je i duhovita i prozračna i duboka, ali nikada plošna.
Emocije u “Zašto”
I kada je za bis zapjevala ariju Oktavijana iz “Kavalira s ružom” Richarda Straussa, bilo je svima jasno s koliko emocija prilazi glazbi i njenim najzahtjevnijim oblicima. A kao promicateljica hrvatske glazbe, s puno je unutarnje topline na kraju koncerta izvela i potresnu ljubavnu skladbu Dore Pejačević “Zašto”. I doista, zašto Renata češće ne nastupa na hrvatskim pozornicama i u hrvatskim dvoranama?